ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nemo1984, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    @LJJ ja vanaf daar geteld en toen op dag 21 ongesteld geworden. Vond het ook snel.. naja even deze maand afwachten maar. Heb ook wel echt lang De pil geslikt (laatste 2 jaar zelfs de zwaarste) en geen idee meer hoe mn cyclus ervoor was

erg spannend! Hoop deze maand gewoon netjes rond de 28 uit te komen! (Of zwanger natuurlijk hihi)

2. Lima1

Lima1 Lid

10 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik lees even met jullie mee hier.
    Zelf ben ik vanaf donderdag 7 januari gestopt met de pil.
    Na een aantal jaar aan de pil geweest te zijn ben ik erg benieuwd hoe mijn cyclus zal zijn. :)

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Hier over een week mijn NOD (als ik mijn cyclus van voor mijn vorige zwangerschap aanhoud, van 28 dagen) Vanaf vrijdag vooral in de avond wat menstruatie achtige krampen, tot nu toe nog geen bloedingen..
    Voor nu nog op het wachtbankje dus

4. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Vervelend he dat wachtbankje.. iedere keer als je naar wc gaat is het weer spannend.

5. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Vind het alleen zo apart dat die krampen een week voor dat ik ongesteld zou moeten zijn er al zitten, en alleen 's avonds.. Zal wel ontpil kwalen zijn..

6. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Ook ik ben aan het ontpillen.
    Ik ben nu 3 dagen over tijd, en ben me toch moe, lusteloos en bah. Ik hoop echt dat de eerste menstruatie snel doorzet want ik heb toch behoorlijk wat jaren de pil geslikt en ik lees nu op dit forum verhalen van meiden die 3 maanden of meer op hun eerste menstruatie moesten wachten!!!! Dat lijkt me flink ellendig zeg pfffff

7. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb m ook ongeveer 10 jaar geslikt.. Bij mij is het redelijk snel opgepakt.
    Dus wie weet heb jij ook geluk.
    Wanneer ben je gestopt met de pil?

8. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Begin december gestopt met de pil, toen keurig mijn menstruatie gehad en erna dus niet meer de pil genomen. Eigenlijk nog maar heel kort allemaal. Ik had zaterdag ongesteld moeten worden, maar ja, het lichaam is behoorlijk ontregelt denk ik. Voordat ik de pil gebruikte had ik altijd een zeer regelmatige cyclus, ik kon er de klok op gelijk zetten. Met de pil ook uiteraard. Zo over tijd zijn ben ik dus totaal niet gewend.....
    Ik heb alle symptonen die ik altijd heb, gevoelige borsten, pijn in mijn rug, moe, emotioneel, maar gen bloed bleeeehhhhh. ik heb het idee dat zodra het doorzet ik me 100x beter voel!

Hoe voelde jouw eerste menstruatie na het stoppen?

9. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Je kan er nooit vanuit gaan dat je na stoppen met de pil ook weer na 28 dagen ongesteld wordt. De bloeding die je eerst kreeg is namelijk nep.
    Nu heeft je lichaam tijd nodig om hormonen weer zelf aan te maken. Bij de een duurt dat wat langer dan de ander.
    Ik voelde me ook van alles en nog wat... Heel gek.
    Mijn menstruatie was wat heftiger en had veel last van kramp. Best behoorlijk. Toch is het wel fijn te weten dat je lichaam nog werkt.
    Ik ben vrij snel begonnen met temperaturen, ovulatietesten en een app bijhouden. Ik heb nu na twee cyclussen al een goed inzicht in mijn temperatuur en symptomen rond eisprong e.d.
    Dit bijhouden heeft mijn ongeduld ook een beetje in toom kunnen houden.
    Maar dat is voor iedereen anders.

10. Curitiba

Curitiba Fanatiek lid

21 dec 2015
    1.447
    393
    83
    Ja dat is ook wel zo, je hele lijf wordt eigenlijk in de maling genomen met die pil ;)
    Ik heb ook inderdaad een pak ovulatie testen gekocht, ik ben ook heel benieuwd naar hoe mijn natuurlijke cyclus er tegenwoordig voor staat.
    Het temperaturen weet ik nog niet of ik het ga doen. ik heb het idee dat mijn temperatuur sowieso heel veel schommelt en van dag tot dag anders kan zijn

11. babysed

babysed Lid

7 jan 2016
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik zou bij een zelfde cyclus als in de eerste ronde over 2 dagen mijn NOD hebben...

Heb hier al eerder gepost in dit topic.

Laatste week echt constant last van een brok, kokhals neigingen maar geen overgeven, als ik ga eten wordt het beter, heel raar.

Vandaag ontzettende spierpijn in m'n onderrug, niet zoals menstruatiepijn maar echt spierpijn.

Ik kan gewoon niet meer langer wachten en ga morgen ochtend toch testen, 1 dag voor NOD (voor zover deze realistisch is na 1 ronde)

12. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Mijn cyclus kwam snel op gang maar ik voel me zo ziek in de periode van eisprong naar menstruatie. Twee keer heftige migraine (overgeven en 2 dagen in bed) twee weekenden achter elkaar is niet leuk meer. Daarnaast tussendoor ongewone steken, vooral op 7 dpo. Kon alleen maar liggen van de pijnscheuten in mijn baarmoeder.
    Met de pil wist dat ik in de stopweek na 4 of 5 dagen migraine kon verwachtten. Daar had ik dan medicijnen voor maar die worden me nu afgeraden om in te nemen nu ik zwanger wil worden. Iemand ervaring mee?

13. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Dat is bij mij ook hoor. Maar op een gegeven moment herken je een patroon. Kijk dit is mijn kaartje van afgelopen tijd. Bekijk bijlage 487845

Ben je wel bekend met de methode? Want er zijn wat regeltjes waar je je aan moet houden voor betrouwbare resultaten.

14. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Ik zit nu op CD100 😉
    14 weken geleden de ontrekkingsbloeding na het stoppen van de pil gehad. Ik zit nu op het wachtbankje na positieve ovulatietest op 3 januari.
    Ik heb in het begin ook veel symptomen gehad en veel ziek/moe geweest. Nu voel ik dingen waarvan ik denk het zou raak kunnen zijn maar hoop maar niet te veel haha 😊

15. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Wordt helemaal gek... allemaal symptomen wat lijkt op zwanger maar ook gewoon ontpillen kan zijn!
    Vandaag 1 druppel helderrood bloed.. weet niet wat dat kan zijn maar menstruatie zou wel heel snel zijn! (28/12 eerste dag laatste menstruatie)

16. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Kan je eisprong zijn?

17. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @Nemo, zou indd je ei kunnen zijn ;)

Hier; nog steeds af en toe met vlagen menstruatie krampjes, gister dacht ik dat het wel door zou breken, nu nog niks.. Ik vind dat ontpillen maar niks... Vorige keer (augustus 2012) was ik 8 jaar aan de pil geweest, en eigenlijk gelijk een regelmatige cyclus van 28 dagen gehad. in dec. 2012 had ik een positieve test in mijn handen. Ik was nu weer aan de pil begonnen toen E ongeveer een half jaar was, dus ongeveer weer 2 jaar aan de pil geweest..
    Vind de tijd ook veel te langzaam gaan, nog 6 dagen voor mijn vermoedelijke (en hopelijke) NOD

18. babysed

babysed Lid

7 jan 2016
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    oh wat vreselijk he, al die symptomen die van alles kunnen zijn.

Ik ben inmiddels op cd27 en heb geen idee of ik een eisprong heb gehad ja of nee, maar voel ook zoveel dingen.. Het ergste is dat ik echt vreselijk honger heb en als ik niet op tijd eet, wordt ik er beroerd van. vanmorgen in elk geval negatief getest helaas, maarja hoe realistisch is het?

Eigenlijk hoop ik dat ik nu snel de menstruatie krijg of natuurlijk een positieve test, volgende ronde ga ik dan toch met ovu testen bezig.

19. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik heb de laatste 2 dagen enorm last van veel speeksel, echt zo erg dat ik me regelmatig er in verslik! Het smaakt ook heel vies bah

20. Lima1

Lima1 Lid

10 jan 2016
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vorige week donderdag gestopt met de pil, afgelopen woensdag enorme hoofdpijn gehad en sinds gisteren enorme menstruatie krampen en pijnlijke botsten. Het enige wat te zien is, is een heel klein beetje oud bloed. Ondanks dat ik weet dat dit een ontrekkingsbloeding gaat zijn heb ik wel alvast wat ovulatietesten gehaald om te kijken hoe het allemaal verloopt. Hoop dat het snel door zet want de krampen doen echt behoorlijk zeer..

Deel Deze Pagina