ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nemo1984, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belbail

Belbail Bekend lid

23 apr 2016
    833
    6
    18
    Gefeliciteerd Enja, met je zwangerschap!

Ik lees hier en daar even mee. Ik ga eind van de zomervakantie ongeveer stoppen met de pil. We willen graag vanaf oktober voor een eerste kindje gaan. Maar wachten duurt zooooo lang. Elke dag tel ik de weken en vraag ik me af of ik niet toch al iets eerder kan stoppen, maar i.v.m. school kan dat echt niet.

2. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wat een stilte hier.. tijd voor leven in de brouwerij:D
    Jullie nog updates dames?

Mijn cyclus is nog steeds veel te lang, zit alweer op dag 46:$
    Nu zit ik natuurlijk wel mijn menstruatie af te wachten, maar er is natuurlijk ook een kans dat het toch raak is (ik ga hier niet vanuit, maar het zou kunnen natuurlijk:p ) Volgend weekend ga ik denk ik maar testen, dan weet ik het in ieder geval zeker. Maar met mijn lange cyclussen ga ik er eigenlijk vanuit dat het nog wel een tijd kan gaan duren zo!

3. Sarahhhh

Sarahhhh Niet meer actief

Ben sinds 14 mei weer ongesteld maar begin nu toch te twijfelen of me vorige bloedingen wel menstruaties waren. Anders zou mijn cyclus nu 83 dagen geduurd hebben. Want had bij de vorige bloedingen geen buikpijn en brun bloed. Op dag 33 t/m 37 had ik dus zon bruine bloeding zonder buikpijn. ( dus die cyclus als t me menstruatie was duurde dan 32 dagen. Daarna op dag 57 weer zon bloeding zondee buikpijn waarvan het 1 dag rood bloed was ( dus die cyclus duurde 24 dagen) en nu op dag 83 wel buikpijn met rood bloedverlies ( deze cyclus duurde 27 dagen)

Maar ben nu zo in de war want waren die vorige bloedingen nou wel menstruaties aangezien ik geen buikpijn had en t meeste bruin oud bloed was?

4. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Met rood bloedverlies zou het toch een menstruatie moeten zijn volgens mij? Maar ik weet er helaas ook het fijne niet van..

Hier ook weer een dilemma :( Mijn vorige cyclus was 49 dagen, toen ik afgelopen vrijdag weer op dag 49 zat, dacht ik nou dan kan het nu niet lang meer duren voor ik weer ongesteld wordt! Zaterdag licht roze afscheiding, echt minimaal, maar ik dacht dat dit het begin van mijn menstruatie zou zijn. Nu heb ik inmiddels de 4e dag dat ik echt superweinig bloedverlies heb, alleen het topje van de tampon verkleurt wat, plus dat het bruin is en echt niet helder rood.
    Kan het zijn dat mijn menstruatie nog steeds moet doorzetten? Of is dit nu alles? Ik weet het niet meer!

5. Suzy009

Suzy009 Niet meer actief

Hier nog steeds aan het wachten op onttrekkingsbloeding.
    29 januari 2016 laatste prikpil gehad.... bijna 4 maanden geleden.
    Hoop dat het snel op gang mag komen.

6. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Hi Dames..

Hier 2 februari '16 gestopt..
    2x min. roze verlies gehad maand na het stoppen..
    Daarna noppes niks tot afgelopen weekend.
    Erg vele roze/bruinig slijm (sorry!)
    En 1 minuscuul spoortje helderrood bloed.
    Dit heeft 2 dagen geduurd.. Met weliswaar 1 felle steek onderin de buik.
    En nu Noppes... Ik stond al bijna te dansen dat ik eindelijk menstrueerde..
    Maar volgens mij heb ik te vroeg gejuicht!
    Wat enorm frustrerend.

Ik ben zo goed als suikervrij gaan eten..
    Ivm forse acne.. (Ook geweldige bijkomstigheid!)
    En wat artikelen over PCOS die ik heb gelezen..
    Ik vrees ervoor. Als heb k geen overbeharing en zeker geen overgewicht.

Ik duim met iedereen mee die zit te wachten..

7. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Hi Suzy009

Lees dat je de prikpil heb gehad.
    Bij de voorlichting hiervan bij starten zeggen wij (werk in huisartspraktijk) altijd erbij dat na stoppen vruchtbaarheid wel n jaar op zich kan laten wachten. Wil je niet demotiveren..
    Hoop dat het snel komt voor je! Het lange wachten is helemaal niet leuk!
    Hier nu ook ongeveer 4 maanden 'onderweg'.

8. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Hoi!

Ik heb woensdag 2 maart 2016 mijn laatste pil geslikt. Daarna een cyclus van 29 en 24 dagen. Ik had toen tijdens de menstruaties wel echt serieuze buikpijn en ook precies twee dagen helderrood bloedverlies. Na die twee dagen was het dan ook meteen over.

Nu zit ik op dag 26 en heb ik al bijna een week last van soms serieuze menstruatiepijn en af en toe wat steekjes etc. Menstruatie zet alleen niet door. Helemaal geen bloedverlies of bruin verlies. Gewoon niets.
    Gisteren een test gedaan omdat ik me wel serieus anders voel dan de vorige twee maanden, deze was negatief.

Iemand opperde in ander topic dat ik misschien afgelopen week pas eisprong had ivm buikklachten. Dat zou dan betekenen dat die twee eerdere menstruaties misschien geen eisprong hadden.

Kan dat?

9. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ik geloof wel dat dat kan inderdaad.
    Menstrueren zonder eisprong.. Gewoon 'n soort
    opruiming van je lijf ofzo..
    Al is de eisprong ook iets want er meer
    niet voelen dan wel.
    Misschien een wat langere cyclus deze keer?
    Zal er gewoon n tekstje tegenaan gooien als de menstruatie uit blijft.

Erg he hoe gefocust je raakt op je lijf..

10. GDuif

GDuif Bekend lid

22 mei 2016
    940
    170
    43
    Verschrikkelijk ja, om er zo mee bezig te zijn. Als ik nou gewoon niets zou voelen...

Ik wacht nog even tot dag 30 ofzo met testen, dat is aankomend weekend.

Heb nu wel veel afscheiding, voel het soms gewoon eruit lopen. Doorzichtig, wit is het. Niet heel slijmerig naar mijn idee....

Liefst word ik nu gewoon ongesteld zodat we weer opnieuw kunnen beginnen....haha.

11. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Hoi allemaal, ben sinds de kerst gestopt met de pil en het ontpillen verliep vlekkeloos! Vrij regelmatig, rond de 32, zie onderschrift. Maar nu zit ik te wachten op m'n menstruatie en zit inmiddels op dag 42. Gisterochtend een test gedaan "niet zwanger". Ik voel ook niets komen...

Is toch gek dat het zo regelmatig was en nu ineens niet meer?

Komt dit jullie bekend voor?

X

12. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hey jazz!
    Komt me heel bekend voor helaas.
    Vorig jaar paar maanden rond 38 dagen telkens en ineens zonder vooraankondiging 28 dagen!
    Daarna 2x netjes 30 dagen en ineens weer 39 dagen.

Als ik de ovu testen erbij pak zou deze ronde weer precies 30 zijn.

Helaas kan je lichaam ooit ineens een ander ritme aanhouden door stress, onregelmatig, ziek etc

13. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Hi Hinti,

Ja, bizar he!?

Ik hoop dat ik snel ongesteld word, want het zit me niet heel lekker. Soms denk ik: oooh ik voel iets aankomen... rennen naar de wc... niets aan de hand. Of oh ik voel krampjes, oh nee toch niet, het zit in m'n hoofd! Hahaha!

14. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook maar weer eens een berichtje..
    Na 2 lange cyclussen ben ik begonnen met teunisbloemolie-capsules & met temperaturen, om te kijken of ik überhaupt wel een eisprong had.
    Temperatuurscurve gaf aan eisprong op dag 18, dit weekend ga ik wss ongesteld worden, wat zou betekenen dat mijn cyclus rond de 30/32 dagen zal uitkomen dit keer..
    Zal het dan eindelijk zo ver zijn dat er een beetje regelmaat is en blijft? :D:D

15. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Zijn er nog dames aan het ontpillen?

Ik ben vorige maand gestopt met de pil en kreeg na een paar dagen een ontrekkingsbloeding. Als ik kijk naar het gemiddelde (30 dagen?) dan zou ik over een week ongesteld moeten worden.
    Ik heb meer dan 12 jaar de pil geslikt, waarvan ik met twee verschillende huisartsen heb overlegd dat ik doorslikte en bijna niet stopte, dus ik heb geen idee wat mijn cyclus is!

16. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Ik ben gister na precies 6 maanden ontpillen eindelijk ongesteld geworden! Ik stond op de wip of ik langs de huisarts zal gaan..
    Ik loop werkelijk helemaal leeg.. :D
    Maar mij hoor je niet klagen!!

17. Featherr

Featherr Fanatiek lid

20 jun 2016
    3.695
    3.138
    113
    Vrouw
    Brabant
    Woow, 6 maanden! Ik hoop dat het hier toch niet zo lang gaat duren :D

18. duxi

duxi Bekend lid

9 mei 2016
    776
    2
    18
    Hi!

Hier 1 die is gestopt in maart. M'n cyclus is tot nu toe elke maand 30 dagen en ik hoop dat dat zo gaat blijven.
    1e maand wel echt heel erg last gehad van het ontpillen. Ik had alle symtomen die je ook kon hebben bij zwangerschap ..

19. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Spannend Featherr! Hopelijk heb je snel een mooie cyclus !

20. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    @Appelsientje : 6 maanden?? Zo dan :$
    Ik snap dat je dan blij bent inderdaad, jeetje wat lang. Komt nu de achterstand van 6 maanden in 1x eruit met je menstruatie? :p
    Hopelijk wordt deze ronde korter voor je!

@Duxi: Mooie cyclussen dan tot nu toe :) Hopelijk blijft dit inderdaad zo netjes, zou natuurlijk ideaal zijn.

Hier inmiddels dag 5 van de 4e ronde, hopen dat deze cyclus ook netjes zal zijn. Vriendlief ziet het ook helemaal zitten, als we opstaan herinnert hij me er netjes aan dat ik moet temperaturen haha:D

Deel Deze Pagina