ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nemo1984, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Het kan zijn dat je lichaam nu niet meteen rekening houdt met 28 dagen, en de dag is nog niet voorbij!,

Mommy, het komt helemaal goed! Dit is pas ronde 1!

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    I know :) het ging de afgelopen dagen best goed met het niet te veel mee bezig houden, maar nu het zo ver is en ik ook daadwerkelijk weer ongesteld zou moeten worden.. pfff.. naja ik ga maar even lekker douchen, en dan lekker huishouden doen even mijn zinnen verzetten.

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    helaas net ongesteld geworden, cyclus ronde 1 was dus precies 28 dagen, op naar ronde 2!

4. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Jammer!! Maar wel geruststellend dat je lichaam het 'doet'. Nog weekje en dan mijn nod.. zo spannend..

5. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik ben wel blij dat de cyclus nu inderdaad weer 28 dagen is, hopelijk deze maand ook weer.. dan scheelt een hoop stress

6. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Op naar de volgende ronde Mommy! Nu ik nog...

7. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Wel goed om te lezen dat jullie het allemaal "doen".
    Wij gaan deze maand voor ronde 1. Ik vind het megaspannend.
    Merk wel dat ik er veel mee bezig ben en alsof je omgeving het ook ruikt ofzo.
    Ineens word er veel meer gesproken over zwanger zijn/worden van vrienden en bekenden etc. Lastig om je gezicht in de plooi te houden en maar ontkennen als ze vragen wanneer "jullie" er aan gaan geloven.

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Wij zaten zeker al een half jaar met de wens om weer een kindje te krijgen, E. heeft ook de leeftijd om grote zus te worden. De meeste mensen in onze omgeving hebben al een 2e voor de eerste 2 jaar word, E. word dit jaar 3. We hebben er sowieso voor gekozen om te wachten tot ze 2 was voor we voor een 2e zouden gaan. Door verbouwing die langer duurt dat verwacht en een nieuwe baan toch nog iets langer uitgesteld. het afgelopen jaar echt zo vaak gehoord wanneer we eens voor een 2e zouden gaan, echt om gek van te worden.
    Moet ook zeggen dat ik nu best even baal omdat ik ongesteld ben geworden :( ondanks dat ik er niet teveel mee bezig probeer te zijn is er altijd wel hoop
    maar gezien van de positieve kant, alles doet het nog wel ;)

9. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Wat een herkenbare verhalen!! Hier lijkt het ook of iedereen het opeens aan me vraagt.. en dan is het zo moeilijk om te reageren.. hoe doen jullie dat? Ik zeg een beetje afwezig nee joh!

10. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @nemo; Wij zeggen altijd "alles op zijn tijd" en dat is ook wel een beetje zo, maar vind ook dat het niemand iets aan gaat. wij zijn nu ook best druk nog met de zolder bezig, nog steeds aan het sparen voor een auto etc.
    op m'n werk vroeg iemand laatst ook (een van de leidinggevenden) "goh en een 2e kindje? wil je die ook?" heb ik gereageerd dat die er heus wel een keer komt, maar nu nog niet.. vind het altijd nogal een brutale vraag..

Ik vroeg net aan E. "wil je nog een baby in huis?" "ja!" "en wil je dan een meisjes baby of een jongens baby?" "een meisje baby" dus moest wel lachen, pak ik mijn laptop, zegt ze "mama puter pakken, mama meisje baby zoeken, mama meisje baby kopen" hahahaha

11. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik probeer maar gewoon lekker mee te kletsen in het gesprek. En zoveel mogelijk doen zoals ik voorheen ook reageerde op de vraag of wij nog geen kinderen willen.
    En dat is dus zwaar ontkennen, en lichtelijk geïrriteerd ook :p

12. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Haha dat had mijn man gedaan bij zijn zusje toen zij op onze bruiloft (september 2012) vroeg of er snel kinderen zouden komen, die was echt serieus bloedlink toen we kerst datzelfde jaar vertelde dat ik zwanger was, dat heeft ze volgehouden tot ze hoorde dat ze een nichtje kreeg :(
    ik denk niet dat ze het nu nog durft te vragen :)

13. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Haha ik ben ook erg benieuwd naar de reacties mocht het ons lukken zwanger te worden.

14. Lisan86

Lisan86 Actief lid

5 jan 2016
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het lijkt wel of ik aankom nu ik gestopt ben met de pil. En dit terwijl ik mijn eetpatroon en beweegpatroon niet heb veranderd.... ik wil dit niet, wel juist afvallen!

15. Justme1

Justme1 Lid

10 jan 2016
    12
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik lees hier ook even mee. Ik ben 7 januari gestopt met de nuvaring. Deze gebruik ik nu 2 jaar. Voor de nuvaring 12 jaar de pil geslikt. Ik heb echt geen idee wat mijn cyclus was voordat ik aan de pil begon. Daarom ben ik nu toch wel onzeker over mijn cyclus. Ik hoop dat ik een enigzins regelmatige cyclus heb en dat ie snel op gang komt....

16. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Spannend Justme! heb je al wel bloedingen gehad?

@hier; Ik weet nu weer waarom ik 11 jaar geleden aan de pil was gegaan jeeettttjjeee wat een buikpijn, kan ieder uur een schone tampon indoen (sorryy) maar een voorraadje Alive Feminax en tampons ingeslagen

17. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Ik herken het haha. Het is lang geleden dat ik zoveel maandverband/inlegkruisjes en tampons in huis had. Sinds vandaag buikpijn, misselijk..
    Volgens cyclus van de pil zou ik 25e ongi moeten worden. Heb precies rond mn vermoedelijke ei veel slijm gehad dus ben benieuwd..

18. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Mag ik met jullie meeschrijven?
    Ik ben na 10 jaar pilgebruik gestopt met de pil om zwanger te worden.

Ik kreeg mijn eerste ongesteldheid al na 21 dagen.. dit vond ik erg snel! Ondertussen in ronde 2 op dag 24 en nog niks.. duimen dus! Al weet ik nu niet zo goed wanneer ik zou kunnen testen...

Succes allemaal hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!

19. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    @nemo; verschrikkelijk he! Pff vannacht er ook een paar keer uit geweest, heb echt enorme hoofdpijn nu, moet vandaag werken dan 12 tot 21 bahbah!!

@linkydink; welkom! Zou best kunnen dat je eerste cyclus zonder pil korter was, het is toch altijd een aanslag op je lijf zo'n pil (en het stoppen er mee) ik denk dat je voor deze maand van 28 dagen uit kan gaan maar dat is lastig te zeggen natuurlijk als je net gestopt bent met de pil hij kan ineens ook een stuk langer zijn ;) maar als je eventueel wil testen deze ronde zou ik wachten tot dag 28
    Gaan jullie voor de 1e of 2e?

20. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Wij gaan voor de eerste.. Mega spannend!

Het heeft bij mij, in tegenstelling tot m'n partner, lang geduurd voor ik er klaar voor was.
    Maar de laatste maanden begon ik er steeds vaker aan te denken, en is mijn wens groter geworden.

Deel Deze Pagina