ontpillen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nemo1984, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik had vanaf het moment dat ik een relatie kreeg met mijn man dat ik toen al 100% zeker wist dat hij de gene was waar ik kinderen mee wilde, ik was toen 16. toen ik 19 was verloofd, 20 getrouwd en 3 maanden daarna zwanger van de eerste. Ik heb nu al ruim een half jaar de wens voor de tweede gehad maar was manlief er nog niet aan toe.
    Ik moet nu wel zeggen sinds ik gestopt ben met de pil dat er allemaal "wat als" vragen door me heen schieten. Wat als het niet lukt?, wat als E. het niet oke vind?, wat als mijn zwangerschap weer net zo kl*te is als toen? wat als ik straks weer mijn baan kwijt raak?
    en is het wel zo handig nu, nu we nog geen nieuwe auto hebben, nu de zolder nog niet klaar is, nu de a.s. babykamer nog een grote puinzooi is?
    Ik merk dat het me heel onzeker maakt :( ik durf het er met manlief ook niet over te hebben, ik heb er zo lang over gezeurd, hij zal waarschijnlijk ook wel zeggen dat het wel goed komt, en dat een vorige zwangerschap geen garanties geven voor de toekomst.. maar bah wat onzeker :(
    hopelijk valt die twijfel van me af wanneer ik ook daadwerkelijk zwanger ben.

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    wat ook heel gek gaat zijn is dat ik bij E. door werkloosheid een anderhalf jaar thuis heb gezeten, ik heb dus heel veel tijd met haar doorgebracht. Manlief zei het maandag ook, dat ik hopelijk mijn baan dit keer niet kwijt raakt, maar dat een 2e kindje dus niet de eerste maanden thuis blijft bij mij, maar vanaf 2,5 maand alweer naar het kDV moet, ik vind dat best gek.. ( ik heb altijd thuisblijfmama wille zijn maar financieel blijft er dan niks over, daarom heb ik er voor gekozen om 20 uur te werken, dat ik ook nog tijd thuis heb met mijn kinderen)

3. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb ook altijd de wens wel gehad, maar niet zo sterk dat ik ook dingen ervoor wil opofferen. Want dat gaat wel gebeuren als je kinderen hebt.

Knap van je dat jullie in zo'n situatie toch er uit komen.

Ik heb me ook zorgen gemaakt over financiële dingen. Ik snap niet waarom eigenlijk. Beiden een vaste baan, een huis wat groot genoeg is, twee auto's voor de deur. Wel zou ik net als jij wat minder uren willen gaan werken als er een kleintje is.
    Ik ben zover, dus laat maar komen!

4. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Mijn man verdient gelukkig genoeg om de vaste lasten te kunnen betalen, er bleef alleen toen niks over voor leuke dingen, en sparen.
    We zijn momenteel iedere avond wanneer E. in bed ligt op zolder bezig om die zsm af te krijgen, wanneer dat klaar is kan de a.s. babykamer ook leeg gemaakt worden. Nu E. wat ouder is gaat ze af en toe bij opa en oma logeren en dan kunnen wij even uit met zijn tweetjes :)
    Wij staan altijd wel heel stevig in onze schoenen, en zullen ook nooit iets doen waar we niet volledig achter zouden staan. Ik vind ook altijd dat wij wel een heel sterke relatie hebben, we kunnen ook best veel narigheid van elkaar hebben :p

5. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan voor onze eerste! Super spannend dus!
    Denk inderdaad dat ik op dag 28 een test doe als ik dan nog niet ongesteld ben *duimt verder*

6. Jody1991

Jody1991 Lid

2 dec 2015
    24
    0
    0
    Ik ben sinds okt van de pil af. Erg veel last van gehad! Veel misselijk en hoofdpijn de eerste 2 weken. Vond het erg vervelend. Maar nu voel ik me een stuk beter. We hebben opzettelijk even gewacht met klussen tijdens de vruchtbare periodes maar nu gaan we ervoor! Hoop dat t het snel raak is. Super spannend is het en leuk om de topics mee te lezen :)

7. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik word ook een beetje gek van het ontpillen. Iedere keer andere kwaaltjes en gekke dingen. Nu een week na mijn menstruatie ineens een dikke klodder slijm. Net snot (sorry). Beetje afscheiding was er wel iedere keer maar dit?!? Ovulatietesten nog negatief. Maar weer afwachten. Raar hoe een lichaam kan reageren!

8. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Goedemorgen dames!

Welkom jody en Annie!
    @annie; geen idee wat dat slijm is, je leest het wel vaker..

@hier; menstruatie nu zo goed als over gelukkig 3 dagen heftig geweest nu weer een stuk relaxter :)
    Fijne dag allemaal!

9. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Deze week gewoon nergens last van.. echt raar..
    Als ik mijn cyclus aanhoud van mijn pil zou ik 25e ongi moeten worden.

10. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Toen ik begon met ontpillen, las ik alle verhalen over kwaaltjes en klachten dat ik er bang van werd. Nu ben ik al meer dan een maand pil-vrij en ik heb letterlijk nergens last van! M'n eerste menstruatie is pijnloos zonder migraine en kramp zoals ik altijd had met de pil.

Als ik dit had geweten, was ik jaren geleden al gestopt!

Sterkte iedereen die klachten heeft. Hopelijk komen jullie daar snel van af!

Tip: mediteren! Doe ik ook en het werkt!

11. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    heeft er niemand van jullie een erg lange eerste cyclus?
    Ik zit op dag 110..

12. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    #112 LJJ, 21 jan 2016
    Laatst bewerkt: 21 jan 2016
    Die van mij was redelijk normaal. 34 dagen.
    Het is niet heel raar hoor als je net gestopt bent met de pil. Ik heb hier vaker dingen gelezen van dames die zo lang moesten wachten.
    Desondanks vind ik het wel dusdanig lang dat je misschien even een bezoekje aan de huisarts moet wagen.
    Wellicht kan die de boel op gang helpen met een kuurtje.

13. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Heey didi; ik heb er geen ervaring mee ik had gewoon 28 dagen, maar je leest het inderdaad wel vaker.. Maar sluit me aan bij ljj, even langs de ha kan geen kwaad ;)

14. Melis123

Melis123 Lid

21 jan 2016
    56
    0
    6
    NULL
    Veluwe
    Ik lees even mee!

24 december de laatste pil ingenomen.
    Ik kan me niet herinneren wat mijn cyclus was voor de pil (6jaar geslikt). Weet wel dat voor de pil ik hevige pijn en veel vloei had...

Nu afwachten....

15. didi90

didi90 Actief lid

8 okt 2015
    399
    21
    18
    Fijn dat het bij jullie wel redelijk soepel verloopt!
    Ik ben eind nov al 2 x naar de HA geweest omdat ik veel ziek en moe was en zwangerschapskwaaltjes had maar dat was indd van het ontpillen. Hij zei dat het een half jaar mag duren. Dus ik wacht nog tot half februari en dan ga ik weer naar de HA en wat opwekkends vragen indd!

16. linkydink

linkydink Actief lid

29 dec 2015
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou hier helaas vandaag ongesteld geworden..
    dit keer wel netjes na 27 dagen, dus dat is al beter dan de 21 van vorige keer.

Op naar ronde 3! Hopelijk is 3x scheepsrecht!

17. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Wanneer doen jullie zwangerschapstest de 1e ronde? En stel dat ik een hele lange tijd niet ongi wordt, dan toch regelmatig testen?
    Komende maandag zou ik ongi moeten worden (cyclus pil maar even aangehouden) heb rond de vermoedelijke eisprong wel veel slijm gehad.

18. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik zou al ik jou was stel dat je maandag niet ongi word, woensdag een testje doen. is die negatief, een weekje later oid nog een keertje.
    vervelend is dat he dat je niet weet hoe lang je cyclus loopt.

19. Nemo1984

Nemo1984 Actief lid

19 apr 2009
    267
    25
    28
    Zuid holland
    Stom he.. bij mn eerste ging het allemaal zo snel.. nadat ik gestopt was met de pil, was ik meteen zwanger de eerste ronde. Dus geen idee hoe mijn cyclus gaat lopen..

20. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    misschien heb je dat zegen nu ook weer :)

Deel Deze Pagina