Zijn er nog meiden die tussentijdse bloedingen hebben gehad in het begin dat ze met de pil stopten? Heb er de afgelopen week last van gehad. Het zou m'n vruchtbare week zijn, maar ben er nu niet zeker van of ik ook deze week m'n eisprong heb gehad.. Wij doen nog geen ovulatietesten dus afwachten maar..
geen last van gehad gelukkig.. wat ik nu wel heb, maandag ongi geworden, leek woensdag over te zijn (na een dag werken geen bloed meer in m'n inlegkruisje) en donderdag ineens wel weer bruin verlies wat nog steeds aanhoud
Ik lees graag even mee. 6 dec ben ik gestopt met de pil. Dit na 12 jaar. Eerste cyclus was 28 dagen. Over 3 dagen zou ik ongi moeten worden, dus ben heel benieuwd of ik op een cyclus van 28 dagen blijf.
Welkom Danpas, en spannend Ik zit nu op mijn ei te wachten van ronde 2 Zijn jullie ook gelijk begonnen met klussen of wacht je eerst je cyclus nog af?
Wij gaan ook voor een tweede! Eigenlijk wilde mijn man nog wachten maar afgelopen weekeind zei hij ineens dat ik toch maar moest stoppen. Ik was er nog niet zo mee bezig want ik wist dat hij graag nog een half jaartje wilde wachten maar vind het nu toch wel heel spannend. Met onze dochter duurde het heel lang, zwanger worden was geen probleem. Zwanger blijven wel..
We zijn niet bewust aan het klussen😉 Ik probeer de eerste paar maanden mijn lichaam te leren kennen, wanneer en hoe voel ik de eisprong etc. De eerste maand voelde ik dat echt. Deze maand niet. Als ik toch zwanger zou worden zijn we natuurlijk super blij. Misschien ook beetje zelfbescherming dat de teleurstelling steeds niet zo groot is. Maar of je dat in de loop van de maanden ook nog kunt......
Eisprong voel je ook niet altijd he heb hem vorige maand ook gevoeld, maar ga er maar van uit dat dat eenmalig was. Toen wij voor de eerste gingen heb ik hem nooit gevoeld. Wij willen er ook niet teveel mee bezig zijn, maar afgelopen maand vond ik het toen ik ongi moest worden toch best spannend, stiekem hoop je dan toch
Tot nu toe is het ontpillen me reuze meegevallen! Ik heb een cyclus van 28 dgn aangehouden zodat ik ongeveer zou weten wanneer ik ongeveer ongesteld zou moeten worden. Zit nu op cd30 maar nog helemaal niets! Ik lees allerlei verhalen dat het heel lang kan duren.. maar bij mijn eerste heb ik daar helemaal geen last van gehad. Zelfs toen ik wel nog pil slikte, kon ik nooit doorslikken omdat ik dan alsnog ongesteld werd.. misschien maak ik me te snel zorgen.. maar vanaf wanneer mag je de ha bellen?
Je hebt dus nog geen natuurlijke menstruatie gehad? Ik zou testen, en als het negatief is gewoon afwachten. Niet in ieder geval is en blijft je cyclus hetzelfde. Je kan het al helemaal niet vergelijken met je bloeding tijdens pilgebruik. Dat is namelijk een nepbloeding. Je lichaam moet nu zelf alles doen. Meestal als er na een maand of 3/4 niet gebeurd kan je de ha bellen om iets te krijgen voor op gang brengen. Eerder niet. Geef je lichaam even de tijd!
Ik denk dat ik zo onzeker ben omdat het bij mn eerste zo snel ging.. en zw testen gaven toen ook heel lang negatief aan.. en pas bij 6wkn zwangerschap gaf ie positief aan. Ik moet het proberen van me af te zetten maar wat is dat moeilijk zeg! Ben blij dat je hier je 'ei' kwijt kan haha
Ik denk dat je we vooral vanuit moet gaan dat het nu niet zo snel zal gaan. Dan valt het alleen maar mee. Ik was de eerste maand na m'n pilstop ook heel ongeduldig, maar we waren nog niet aan het proberen. Je wil zo graag dat alles het volgens het boekje doet. Helaas heb je er geen grip op. Ik vond het prettig om ovulatietesten te gaan doen en te temperaturen. Zo had ik wel zicht op wat er gebeurde en dat maakte mij minder ongeduldig. Je leeft ook van je menstruatie naar je ei, van je ei naar je volgende menstruatie. De periodes van wachten worden voor je gevoel korter. Ik weet hoe lastig het is... En dat vind ik zelf ook nog steeds!
Ik blijf gewoon om de 2 a 3 dgn klussen.. en ik ga het proberen van me af te zetten. De eerste beste stap wordt gezet.. naar ha om te stoppen met roken. Zelfs mijn man gaat proberen te stoppen! Ben wel bang dat de ha me doorstuurt naar de gyn ivm problemen eerste zwangerschap..
net in de 3e ronde terecht gekomen, begin November gestopt met de pil, eerste cyclus 28, daarna 29 dagen en nu 30 dagen... loopt "fijn' op dus!
Wij zijn er niet zo gericht mee bezig. Manlief heeft het momenteel ook erg druk op z'n werk en is vaak moe. En ik wil niet gaan pushen. We hebben ook besloten dat we wel zien hoe het loopt
Dat is zeker een zeer gezellig momentje waar denk ik, haha Ik ben op eindelijk ongesteld geworden deze week... de eerste cyclus was 26 dagen en de 2de 39... Vanaf cd 12 wil ik ovu testen gaan gebruiken, heel benieuwd hoe dat gaat verlopen.
Hoop dat je volgende cyclus niet zo lang is al deze! En eigenlijk dat je ook niet ongesteld word natuurlijk.
Wij doen ook niks hoor als we geen zin hebben merk wel dat m'n libido erg omhoog is gegaan sinds ik met de pil ben gestopt nu is manlief ook 2 dagen weg vlak voor m'n ei, maar heb sinds gisteren veel slijm verlies dus vermoed dat m'n eisprong eerder plaats gaat vinden.. @ljj; en gezellig gehad gister?
Vanmorgen druppeltje bruin gehad! Dus denk dat mijn ongesteldheid eraan zit te komen! Al stopte het wel daarna maar we wachten het af!