Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Wij hebben een kinderwens en daarom ben ik in augustus gestopt met de pil. Ik had eigenlijk gelijk een regelmatige cyclus dus dat is heel fijn maar sinds ik gestopt ben heb ik heel veel last van lichamelijke klachten: buikpijn, hoofdpijn, duizeligheid, hyperventilatie, terugkerende astma, lichte gewichtstoename. Oftewel: toen ik stopte met de pil zat ik prima in mijn vel maar nu niet meer Nu ben ik bang dat dit van invloed zal zijn op het zwanger worden. Wie heeft hier ervaringen mee? Na hoeveel maanden werden deze klachten minder? En was het van invloed op het zwanger worden?
Hoi sammetje Haag kan het allemaal bij het ontbijten horen. Hier hoofdpijn chagrijnig etc. Bij mij duurde het een maand of 3 en toen voelde ik me echt veel beter. Helaas kan het tot een jaar duren dat de pil helemaal uitgewerkt is. Denk als je al een cyclus hebt dat dit dan geen invloed heeft op het zwanger worden maar ik ben natuurlijk geen dokter.. Heel veel succes met zwanger worden!
De pil kan zorgen voor allerlei tekorten in je lichaam, zoals onder andere vitamine B en zink. Kan zijn dat je daar klachten door krijgt, door je ontregelde lichaam en dat de pil dat maskeerde. Ook zorgt de pil voor oestrogeendominantie. Dat kun je bijsturen door je voeding en levensstijl aan te pakken, je lever ontgiften en eventueel progesteroncrème. Dat is een natuurlijk middel.
Ik had juist last van van alles tijdens de pil. Maar heb ook wel last gehad van dingen na het stoppen. Ik heb vooral gekeken waar ik bijv hoofdpijn of buikpijn door kreeg. De pil kan veel maskeren dus weel even je lichaam leren kennen