Ik ben nu een jaar gestopt met de pil omdat we graag een kindje willen Dit is mijn cyclus tot nu toe 27-31-29-31-29-31-32-33-40-37-55 Het begon redelijk regelmatig en daarna veranderde het steeds vooral nu was die best lang 55 dagen Ik heb sinds 3 weken weer last van veel pukkels op mn kin en in mn hals Ik ben eerder gestopt met de pil en toen kreeg ik dat ook maar dat was meteen na een maand al had toen ook een langere cyclus en daarna werd ie steeds korter en regelmatiger Kan het zijn dat mijn lichaam nu pas helemaal zelf alle hormonen weer gaat regelen en de pil nu pas echt is uitgewerkt
Dat kan zeker. De gyn vermoed dat het hij mij ruim anderhalf jaar heeft geduurd voor de pil volledig wrg was. Men dacht aan PCOS gezien mijn klachten, maar nu volledig regelmatig en geen overbeharing of acne meer.
Nee dat kan niet. Onpillen bestaat niet in de zin van dat het nog maanden lang je cyclussen beïnvloed. De hormonen van de pil zijn redelijk snel uit het lichaam , het is dan aan het lichaam om de cyclus opnieuw op te starten. Dat kan bij sommige wat langer duren, maar dit komt niet door de hormonen van de pil. Jouw klachten komen echt niet meer van de pil.
Dit inderdaad. Dat is zo'n groot fabeltje dat je moet ontpillen.. Ik zou even naar de huisarts. Zij kunnen je vast helpen.
Sorry, maar wat is het verschil? Ja, de hormonen zijn snel uit het lichaam, maar het opstarten van de huishouding is toch gewoon het "ontpillen" waar men het over heeft? Prima dat dat dan officieel bestaat uit het heropstarten van de hormonen en niet uit het uitwerken van de pil, maar whats in a word? De klachten van TS kunnen dan prima komen doordat "het lichaam de cyclus aan het herstarten is". Dat is iig wat ik ondertussen van mijn gyn geleerd heb. Bij de meeste mensen is dat binnen een jaar weer volledig op orde, sommige mensen hebben er helaas wat langer voor nodig. En anderen hebben binnen 2mnd weer alles regelmatig.
TS is gestopt met het nemen van hormonen en kreeg daarna haar natuurlijk cyclus terug. Oftewel: het opstarten is gelukt, haar lichaam volgt nu een natuurlijk cyclus. Haar huidige klachten komen dus niet van de pil.
Zeg dat maar tegen mijn gyn. Na het stoppen met de pil had ik een prachtige cyclus, voor 3 rondes. Waarna de hele bedoening instortte en ik op cyclussen van boven de 45 dagen kwam. Mijn huisarts gaf aan dat het waarschijnlijk pcos was. Ik ben uiteindelijk bij de gyn terecht gekomen die aangeeft dat er geen sprake is van pcos, maar dat dit het natuurlijke "ontpillingspatroon" kan zijn bij vrouwen. En mijn cyclus is daarna inderdaad weer vanzelf rechtgetrokken naar cyclussen van 30-32 dagen. Ondertussen ben ik deze maand 2 jaar geleden met de pil gestopt, en heb pas sinds november 2016 stabiele cyclussen. Enkele regelmatige cyclussen betekend niet meteen dat het lichaam de boel weer volledig onder controle heeft. Tenzij mijn gyn er geen verstand van heeft natuurlijk.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat de pil daar geen effect meer op heeft. En dat klopt, want de hormonen van de pil zijn niet meer in het lichaam.