overal zie ik verhalen over ontpillen, geldt dit ook voor de nuva ring? Op mijn andere onderwerp staat ook aangegeven dat ik 6 jaar ongelimiteerd de nuvaring gebruik. maar op aardig wat website's stond aangegeven dat als je de nuvaring vergeet er direct op de dag van ovulatie een eitje los schiet uit de eierstok? Dan kun je toch direct zwanger worden lijkt me.... mensen hier ervaring mee?
Bij de pil KUN je ook gelijk zwanger raken als je stopt. En je KUNT gelijk weer een regelmatige cyclus hebben. Maar dat is vaak niet zo. Bij de Nuva-ring krijg je wel minder hormonen binnen, maar het effect is wel hetzelfde, namelijk dat je geen eisprong hebt. En een eitje moet eerst rijpen voor hij springt, dus lijkt me sterk dat hij gelijk springt als je 1 dag vergeet. Maar het KAN wel dus moeten ze het erbij zetten. Ik hoop voor je dat je niet hoeft te ontpillen!
Ik ben hem 1.5 weken vergeten..... en we zijn nu 9 weken verder.... heb namelijk op de dag ongeveer van de ei sprong sex gehad. dus voor de zekerheid geen pil in gedaan. en wat houdt ontpillen in? nogal logisch dat je de pil laat staan uiteraard maar de rest?
Ontpillen houd in dat als je stopt met de pil, je menstruatiecyclus aardig van slag kan zijn. Je kunt dan een paar maanden tot zelfs een jaar onregelmatig ongesteld zijn. Mijn eerste en tweede cyclus na het stoppen met de pil duurden bijv 6 en 10 weken. Maar je kunt ook gelijk weer regelmatig zijn en geen last hebben van ontpillen! Dus je kunt gelijk weer vruchtbaar zijn. Als ik jou was zou ik een zwangerschapstest doen dan heb je zekerheid! Succes!