Hoi, Misschien een rare vraag, maar ik zit er toch een beetje mee... Ik ben 5 maanden geleden mama geworden van ons zoontje. Nu willen we niet te lang wachten voor een tweede, dus we gebruiken alleen condooms. Na de bevalling heeft mijn eerste cyclus 40 dagen geduurd, daarna een cyclus van 38 en 32, de volgende cyclus hebben we halvewege de condooms achterwege gelaten. Rond dag 30 kreeg ik wat klachtjes, zoals misselijkheid en steken rondom mijn tepels en een opgeblazen gevoel, dus toen ik na 32 dagen nog niet ongesteld was, vroeg ik me af ik er een kans was dat ik zwanger was. Na 35 dagen werd ik echter ongesteld, alleen begon het anders als normaal. Normaal heb ik eerst bruinverlies en pas later op de dag rood, wat dan 5 a 6 dagen aanhoudt. Nu had ik gelijk rood bloedverlies, dit was 2 dagen heftig, maar daarna was het nog 3 dagen vrij weinig, een tampon bleef vrijwel droog. Ik heb ook geen klachten gehad, normaal heb ik toch wat hoofdpijn en buikpijn. Nu zitten we op dag 10 van mijn nieuwe cyclus, maar ik heb nog steeds een opgeblazen gevoel, ook heb ik het idee dat mijn buik wat dikker is als normaal. Ook ben ik vaak aan het eind van de middag wat misselijk, dit had ik ook toen ik zwanger was van mijn zoontje. Verder heb ik ook een zeurende buikpijn en ben ik erg moe de laatste dagen. Nu lees ik wel eens verhalen dat er vrouwen ongesteld worden en dat ze toch zwanger zijn? Ze hebben dan weinig hcg-hormoon, waardoor het lichaam gewoon het signaal krijgt om ongesteld te worden. Nu vraag ik mij af? Stel je voor dat dit zo is, kun je dan wel een zwangerschapstest doen, heb je daar dan wel voldoende hcg-hormoon voor? Groetjes Saskia
hoihoi, Ik zou inderdaad zeggen doe een tes maar ik denk dat je je menstruatie hebt gehad d us dat de test negatief zal zijn. Je hebt klachten die je bij je vorige zwangerschap ook hebt alleen kan dit ook nog met het ontzwangeren te maken hebben. Ik raad je aan te wachten tot je volgende cycles blijft deze uit dan is de kans op een zwngerschap groter dan dat ik nu inschat. Groetjes imke