Hallo meiden, Ik heb een vraag, het onderwerp zegt het al. Ontpilt iedere vrouw? En merk je dit gelijk wanneer je gestopt bent of kan het ook nog bijv. 2 maanden later? Ik ben namelijk in aug. gestopt met de pil en ben wel hevig ongesteld en dit keer met flinke buikkrampen. Maar verder merk ik niets, na mijn weten. Wat is jullie ervaring? En wat zijn dan de duidelijke symptomen van ontpillen? Alvast bedankt!
ik heb nog nooit last gehad van ontpillen.. ik stopte met de pil, cyclus was meteen zoals die zijn moet en geen vage klachten die op enig ontpillen kunnen wijzen
Hier ook geen last van ontpillen gehad... 21 mei gestopt met de pil en 18 juni...Had het ook totaal niet verwacht want je hoort toch veel over ontpillen maar dat washier dus niet het geval.
Ik ook geen last gehad van ontpillen. Ik heb die vraag tevens aan mijn gyn verteld en ontpillen is niet zoals iedereen denkt. Mijn gyn vertelde dit: De hormonen van de pil zijn na het stoppen van de pil binnen 1 dag uit je lichaam. Alleen moet je lichaam zelf het ritme en hormonen weer oppakken. Het ontpillen heeft dus niks met de pil te maken maar met je eigen lijf. En de een zijn lichaam pakt het gelijk op en de ander niet. Heeft verder ook niks met zwanger worden te maken want er zijn vrouwen die direct na het stoppen van de pil zwanger worden. Succes
Neuh niet echt last van gehad. Heb bij beide kinderen na het stoppen met de pil een viertal rondes gehad varierend tussen 26 en 30 dagen. En bij beide meiden in ronde 4 positief getest.
Hier ook geen last gehad van 'ontpillen'. Na het stoppen met de pil ben ik netjes ongesteld geworden. Meteen in ronde 1 was ik zwanger.
Ik kreeg na het stoppen een cyclus van heb ik jou daar; 10-17-27. De eerste 'ronde' verliep rustig, de tweede dacht ik serieus dat ik zwanger was. Pijnlijke borsten, krampen in m'n buik, misselijk in de ochtend, opgezette buik, maar ik werd gewoon ongesteld.
Bij de eerste poging voor een kindje heb ik nooit last gehad van ontpillen en was na de onttrekkingsbloeding direct zwanger in ronde 1 dus. Toen we begonnnen aan een 2de duurde het heeeeeeeel lang maar of dat te wijten valt aan ontpillen denk ik niet in mijn geval,er is namelijk PCO bij mij geconstateerd en ja dan heb je ook rare cylcussen die erg lang zijn en zwanger raken gaat dan wat moeilijker aangezien er dan weinig kans was op een eisprong (spontane eisprong dan zonder medicatie). Na de bevalling van de eerste was alles ook weer snel werkend zeg maar en heb 1,5 week gevloeid en ben na 2 weken voor het eerste ongesteld geworden dus ik denk zelf dat mijn lichaam zich goed en snel van zulke dingen kan herstellen en ik denk dus ook dat het in mijn geval nooit ontpillen is geweest (ook omdat er na bijna 2 jaar nog geen verschil in zat tussen het net stoppen met de pil en de situatie toen er PCO geconstateerd was)
He meiden, bedankt voor jullie reacties. Dan ben ik gelukkig niet de enige, die denkt er niet last van te hebben. Na mijn doorbraakbloeding was ik na 27 dagen ongesteld (5 dagen zoals altijd) En nu na 31 dagen (wel erg hevig moet ik zeggen), Dus heel erg onregelmatig is dit nog niet toch?.. Wachten de volgende keer gewoon weer af.. Hopelijk komt ie er niet en zijn we deze ronde zwanger..
Hier ook nooit last gehad van ontpillen, heb de pil 10 jaar geslikt en direct daarna 28 dagen en daarna zwanger bij de oudste. Daarna nog korte periodes de pil geslikt, maar altijd direct weer een regelmatige cyclus.
Dus het blijkt maar weer, dat niet iedere vrouw ontpilt. Ik ben er wel blij mee .. Tot nu toe, nergens last van na mij idee..
Jeetje wat snel! Maar super leuk! geniet van je zwangerschap en van je kindje. Zie dat je een pret echo gemaakt hebt, is dat leuk?! Hopelijk lukt het ons ook deze ronde ..
Ik dacht dat ik aan het ontpillen was, had wat bloedverlies halverwege cyclus. Maar ik bleek zwanger. Gelijk na het stoppen.
Ik zou het geen ontpillen noemen, maar ik denk wel dat ik de 1e ronde na het stoppen van de pil beide keren geen eisprong heb gehad. Ik was dan ook beide keren in de 2e ronde zwanger.