minipil? of mirenaspiraal?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door bar, 12 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    weet iemand hoe dat werkt? word je er ongie mee? is het betrouwbaar want ik lees dingen op internet van niet..
    ik wilde eerst een spiraaltje laten plaatsen, maar mijn dokter wil het niet doen voor ik ongie ben.. Maar met bv kan je ongie heel lang wegblijven..
    dus toen hoorde ik van een vriendin over de minipil, want die kan je met bv slikken..
    maar ik lees dingen dat die niet zo betrouwbaar is..
    hebben jullie tips voor me?

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    De Mirena wordt niet aangeraden tijdens bv, omdat er gewoon nog niet zoveel ervaring mee is, dus de fabrikant "dekt zich in". Maar het is een heel betrouwbaar anticonceptief middel en je hoeft niet perse te wachten tot de eerste menstruatie, als je maar zeker weet dat je niet zwanger bent ...;)
    Met de minipil is veel ervaring, en heeft ook geen invloed op de bv. Het bestaat uit alleen een progesteron-component, terwijl de "gewone" pil uit oestrogeen+progesteron bestaat. Het is dus minder betrouwbaar dan de gewone pil.
    Het grote voordeel is dat er nauwelijks hormoon via de bv naar het kind gaat.
    Het grote nadeel vind ik dat je er heel nauwkeurig mee moet zijn: echt elke dag op dezelfde tijd. Als je hem meer dan 3 uur te laat inneemt, wordt de werking al minder betrouwbaar!

3. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    oow.. dus even kort gezegd het is allebei nu niks :)
    de minipil is dus niks voor mij.. want elke dag op dezelfde tijd, dat vergeet ik gegarandeerd.. mezelf kennende :rolleyes:
    toch mijn dokter nog maar is bellen.. want ze zeggen dat ze hem pas zetten als je ongie bent.. maar straks moet ik nog heel lang wachten.. en daar heb ik geen zin in als jullie begrijpen wat ik bedoel ;)

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het is het gemakkelijkste om een spiraal te zetten de laatste dagen van je ongi. Dit omdat je baarmoedermond dan wat open staat. Echter het is niet onmogelijk om een spiraal te plaatsen buiten je ongi !
    Dus mischien kan je ha je doorsturen naar de gyn als hij/zij het zelf niet wil doen ?

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    tijdens je men. doet het minder pijn als het spiraaltje word gezet. maar laat hem als je blief wel door een gyn zetten de gyn kan controleren of hij goed zit door middel van een echo en een huisarts niet. daardoor zijn er zwangerschappen door een spiraal heen of laat het spiraaltje los.

en jehoort altijd alleen maar de neagtieve verhalen van iets en bijna nooit het goeie.

Ik ben blij dat ik door de pil heen zwanger ben geworden want anders had ik nooit zo'n mooie zoon gehad. maar liever doe ik het de volgende keer zelf bepalen en daarom hebben we nu het vertouwen op een spiraal gezet en tot nu toe gaat dat erg goed.

6. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Tegenwoordig wordt het niet meer vergoed door de zorgverzekeraar (in Nederland) als je je spiraal bij de gyn laat zetten, tenzij er een bepaalde reden voor was. Dan moet je het dus zelf betalen, let hier even op!
    Trouwens, ook de gynaecologen controleren niet allemaal meer na plaatsing met een echo of hij goed zit, dat deden ze vroeger standaard, maar nu vaak niet meer.

7. Mausje

Mausje Bekend lid

20 feb 2007
    589
    0
    0
    Ik heb toen laten zetten door de gyn en het werd wel vergoedt door de zorgverzekeraar. Ik heb hem net laten verwijderen, maar stel dat ik hem toch weer wil, wordt ie bij mij wel vergoedt! Ook als ik hem toch weer laat zetten door de gyn. Is maar net welke zorgverzekeraar je hebt!

Deel Deze Pagina