Hoi meiden! Ik heb vraag! Ik ben in september gestopt met de pil. Mn cyclus lijkt nu wat regelmatiger te worden. M'n cyclus ziet er tot nu toe zo uit: 32 - 21- 26. Volgens dit gemiddelde had ik gisteren m'n eisrpong, en als je 14 dagen na je ongi aanhoudt zou het morgen zijn. Nu had ik gisteren ook een hele waterige afscheiding, net alsof je wat urine verliest. Dus ik dacht: klussen!! Maar helaas was manlief gisteren aardig moe en had hij er geen zin in Aaargh!! Heb ik nu m'n eisprong gemist? Of kan het ook vanavond nog goedkomen? Zo'n eitje leeft toch 12-24 uur? Afgelopen zondag hebben we voor 't laatst geklust... Denken jullie dat het zin heeft om vanavond nog te klussen of duidt zo'n waterige afscheiding er op dat de eisprong al is geweest....
Oke, net een ovulatietest gedaan. Nu is er in het testvenster wel een streep te zien maar deze is wel een tint lichter dan de controlestreep. Ik ga zowieso vanavond klussen maar hoe moet ik deze test nu interpreteren? Hij test natuurlijk op verhoogde LH, maar kan het zijn dat deze test ook nog licht positief is na je eisprong? Of komt 'ie er juist nog aan? Moet zeggen dat ik deze testen wel al een keer eerder heb gedaan maar toen bleef 'ie steeds wit, dus het feit dat er nu wel een streep is is al heel wat.... Maargoed, na je eisprong heb je vast ook nog wat LH in je urine en kun je vast ook positief testen toch? Of heb ik het nu verkeerd?
In principe is de test pas positief als de teststreep donkerder (of even donker) is als de controlestreep. Het zou dus kunnen dat je je piek hebt gemist maar de eisprong is pas 24 tot 28 uur na de positieve test dus het zou nog op tijd kunnen zijn als je vandaag nog seks hebt. En wie weet is je cyclus deze maand wel weer wat langer en komt je piek nog
Vanavond geklust, nu maar hopen dat het lukt Ik merkte wel dat ik eind van de middag een beetje witte melkachtige afscheiding had. Heb heel internet afgezocht wat dit kon betekenen maar kon er weinig wijs uit. Weet iemand hier meer over? Is dit een teken dat je eisprong gaat komen of juist dat 'ie net is geweest?
Bij mij is wit melkachtig een teken dat de eisprong (net) is geweest. Weet niet of dat dan ook voor iedereen zo geldt.