Hoi allemaal, Ik ben 30 jaar en vanaf januari 2011 bezig om zwanger te raken van ons 1e kindje. We zitten nu in ronde 11. Ik heb 17 jaar aan 1 stuk aan de pil gezeten. Volgens mij is dat best wel lang... Duurt mijn ontpillen dan ook automatisch langer? Ik ben benieuwd of er hier ook meiden zijn die zo lang de pil hebben geslikt. Maar ik zou ook graag willen weten hoelang het dan duurde voordat jullie zwanger waren. Alvast bedankt voor jullie reacties! Groeten jufaman
hey! ik ben zelf 23 jaar en heb zo'n 13 jaar aan de pil gezeten.. wij zitten nu in ronde 7.. ik weet niet of het uitmaakt. maar ik zie dat jou cyclussen heeeeel regelmatig zijn!! dus dat is het probleem niet.. temp je ook? het kan wel een jaartje duren voor je zwanger raakt. binnen 2 jaar is 95% zwanger... ga je volgende maand naar de huisarts? ik hoop dat je snel zwanger mag zijn!
Ik heb ruim 11 jaar aan de AC gezeten, in 2005 met de nuva-ring gestart, die heeft een minder hormonen. Wij zitten nu in ronde 8. Ik denk/ hoop dat mijn cylcussen nu regelmatig zijn, net 2x dezelfde gehad. Ik heb werkelijk geen idee of langdurig gebruik van AC invloed heeft. Misschien kun je deze vraag beter in het ´zwanger zijn´onderdeel vragen Jullie waren er wel vroeg bij voor mijn gevoel @jufaman op je 13e en @Delta, al op je 10e aan de AC begonnen?! Wellicht ben ik gewoon een slome eend, ik was ehh 18, bijna 19.
@ bouwjaar: ik was 13 inderdaad! ben nu 23.. sorry 9 jaar heb ik aan de pil gezeten! pfff... wahaha maar ik had altijd best last van mijn ms
Voor de eerste heb ik iets van 14 jaar de pil geslikt... in ronde vier zwanger en ook bij de tweede was ik in ronde 4 zwanger.
Ik heb vanaf mijn 11de de pil geslikt en ben op mijn 24ste in de eerst ronde zwanger geraakt van mijn oudste... Volgens mij maakt het ook echt niks uit hoelang je de pil hebt geslikt!
Bedankt voor jullie reacties. Zo te lezen heeft het aantal jaren pilgebruik nauwelijks invloed op hoe snel je zwanger raakt. In januari ben ik een jaar bezig, maar ik ben niet van plan om naar de huisarts te gaan. Daar wil ik nog een paar extra maandjes mee wachten... Ik was 13 jaar toen de huisarts me op de pil zette. Ik was zeer onregelmatig ongesteld, heel erg ongesteld en ook nog eens hartstikke ziek zodat ik een paar dagen per cyclus gewoon niet naar school kon. Hij vond dat dusdanig ernstig dat hij me op die leeftijd de pil aanraadde. Het is niet zo dat ik toen al seksueel actief was. Dat kwam later!!
ik ook hoor....stel je voor al op je 11de actief.... Ik dacht ook dat als ik met de pil stopte ik weer zo ongi zou worden maar gelukkig niet! Gebruik je al ovutesten of temp je al....tempen zou ik al mee beginnen omdat HA dat meestal vraagt voordat ze iets gaan doen..
Ik gebruik al 3 maanden ovu-testjes en dat gaat goed!! Ik kan echt wel mn ei vinden, dus daar ligt het ook niet aan. Klussen doen we dan om de dag, dat gaat ook nog steeds goed!
Ik ook een jaar of 16 aan de pil geweest. Ben nu 31 jaar en sinds mei dit jaar gestopt. Helaas (nog) niet echt een mooie cyclus. Denk nog bezig met ontpillen. Zijn nu bezig met ronde 6. Dus ja heb eigenlijk een ronde overgeslagen. Maar heb goede hoop dat mijn cyclus zijn weg wel weer vindt. Moet alleen geduld hebben.
14 jaar aan de pil gezeten stedril 30 Vorig jaar in juni(2010) gestopt en niet serieus eieren gezocht en cyclussen bijgehouden Nu dit jaar begon de boel in de gaten gaan houden mbt tot lengte varieerde tussen 24 en 27 dagen dus heel netjes. Nu in juni dit jaar getrouwt (ongi op touwdag) en dit was de laatste dag zwanger geraakt in de wittebroodsweken op het moment dat we er beiden echt TOTAAL niet mee bezig waren waren nog helemaal in de trouwroes haha sucses en blijf genieten groetjes
Ik ben 15 jaar aan een zware pil geweest: microgynon 50. Sinds juli ben ik gestopt en we zijn nu in de 5e ronde. Mijn cyclussen zijn redeijk gelijk steeds. Ik ben aan ovutesten begonnen in de 2e ronde, omdat ik wilde weten of ik een eisprong had of niet. Mijn lf is 11 en ik heb steeds netjes rond de eisprong geklust. Maar nu denk ik dat ik misschien te erg ermee bezig ben, dus laat ik in ieder geval deze maand de testjes liggen.
Ik heb voor mijn eerste zwangerschap ongeveer 15 jaar aan de pil gezeten. Was toen de 1e ronde zwanger. Na de eerste zwangerschap ongeveer 1.5jaar aan de pil. Zwanger in 2e ronde. Ik was overigens 29 toen we voor onze eerste spruit gingen. Het wel/niet zwanger raken heeft mijns inziens dus niets te maken met de duur van het pilgebruik.