Zwemlessen afkopen of per les betalen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Tweekids, 11 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hebben een kleinschalige zwemschool om de hoek gevonden met max 5 kindjes in de les.
    kosten:

657 afkoop A

of 11,20 per les

Afkoop A + B = 810 euro (wil sowieso dat hij ook voor B gaat.)

Afkoop A + B + C = 954 euro

Ik vindt de bedragen echt belachelijk maar nu hoor ik om mij heen verschillende adviezen, wat hebben jullie gedaan? Afgekocht of per les betaald? Mn zoontje is ontzettend gek van water ook niet bang en kan al goed drijven met bandjes en wat zwemmen..

2. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Hoe lang duren de lessen?

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij betalen per blok van 12 lessen (van een half uur). Komt neer op 5.84 per les, de oudste heeft 1,5 jaar over A gedaan, daarna nog 2 keer 12 lessen voor B en C. Totaal ongeveer eur 690 voor A, B en C.

Denk dat de jongste er langer over gaat doen, zeg 2 jaar over A en dan weer 2 keer 12 lessen B en C, dan zal het eur 830 kosten in totaal.

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ligt er een beetje aan hoe lang de lessen zijn en hoe lang er voor A en B staan bij die zwemschool. En ook al is je zoon redelijk watervrij, ik zou er niet vanuit gaan dat hij dan ook sneller A doet dan normaal. Mijn zoon was ook helemaal watervrij, maar heeft toch iets meer dan een jaar over A gedaan. B en C gingen er heel snel achteraan overigens.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.167
    8.897
    113
    Ik zou ABC afkopen. Bij de oudste niet gedaan en dat vind ik wel jammer. Ze begon volledig watervrij aan de zwemles, na ouder- en kindzwemmen en peuterzwemles, ze heeft 16 maanden over A gedaan (hier vrij snel, zeker voor een kind dat met vier is begonnen), maar daarna duurde B (mede door een tijdje niet mogen zwemmen ivm haar oren) 8 maanden. Voor C zijn we overgestapt naar een ander zwembad... ;)

Hier kosten lessen ongeveer 10-12 euro per les. Zijn in het ene zwembad (met het duurdere tariefl wekelijkse lessen van 3 kwartier in groepen van 10-15 kinderen en in het andere zwembad lessen van een uur met groepen van max. 11 kinderen (vaak minder).

6. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb a,b en c afgekocht voor 680 euro en dan mag ze lessen zo vaak ze wil. Ze is net 4 dus omdat ik weet dat ze wegens haar leeftijd er wel lang over gaat doen dus ik heb het in 1 keer gedaan maar het is ene groot zwembad met het "ouderwetse zwem ABC, ik hoor veel slechte verhalen over al die maatwerkprogramma's die zwemmen op een andere manier willen aanleren met drijfpakken enzo

Elise vind zwemmen leuk en het is een gezonde sport dus het doel is niet zwemdiploma maar plezier hebben

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Mijn dochter heeft het met de easyswim methode geleerd, mijn zoontje op met de reguliere methode en ik merk geen verschil in resultaat. Sterker nog, als we niet verhuisd waren en dit zwembad die Easyswim methode ook zou aanbieden (en dan ook de hele methode, niet alleen het gebruik van het drijfvestje), had ik daar weer voor gekozen, was veel speelser en afwisselender. Al met al, het staat of valt met de uitvoering, waar het nog al eens aan schort.

Bij mijn dochter hebben we het afgekocht, 570 Euro. Bij mijn zoontje was die mogelijkheid er niet, maar die heeft in 15 maanden zijn A en B gehaald à 43 euro p.m. en 2 x 20 Euro voor afzwemmen. Dat was dan nog een normale tijd, want in het lokale zwembad hier doen veel kinderen er gerust 2 jaar over voor diezelfde maandprijs. Als je als ouder daar niet gaat klagen, laten ze je kind tot St. Juttemis in hetzelfde badje. Ik heb hem daarom op zwemles gedaan in een plaats verderop.
    Met dat afgekochte pakket merkte ik wel dat ze meer hun best deden, anders ging het ze geld kosten. Overigens, daar zaten ook privélessen bij in, als je kind bijv. wat achter kwam te liggen of moeite had met een bepaald onderdeel en de groepen waren max. 6 kinderen.

8. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.544
    8.504
    113
    Hier A voor € 470 (9 maanden) en B voor € 60 (1 maand). Dat is inclusief afzwemmen, inschrijvingskosten.
    C staat geloof ik 6 maanden voor, dus dat zal uitkomen op iets meer dan € 300.
    Het betrof het gewone reguliere methode.

9. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.544
    8.504
    113
    We betaalden trouwens € 50 per vier weken, 2 x 45 minuten per week. En gestart met 4,5 jaar. Waren meerdere kinderen die jonger waren een net zo snel het diploma hadden.
    Wat zeg ik, van andere groepen waren er veel met 7 maanden al klaar met A.

10. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hier in t zwembad helaas geen mogelijkheid tot afkopen anders had ik er zeker voor gekozen.
    Ga straks 50 euro per maand betalen voor 1 uurtje les in de week....

11. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Voor onze zoon hebben wij afgekocht, 9,50 per les.

Totaal hebben wij 540,- betaald incl diploma en proefZwemmen ( hier betaal je extra voor die lessen omdat dit in een ander bad gedaan word) onze zoon gaat 1 september weer beginnen met zwemmen voor B ze verwachten dat hij eind oktober mag afzwemmen voor B en dat zullen dus twee maanden zijn a 38,- euro per maand. + de kosten van het andere bad en de diploma is ook 50,- euro extra dus nog eens 140,- euro voor september en oktober. ALS dit hem gaat lukken heeft hij a en b dus voor 680 euro

De buurvrouw heeft voor 780 euro a b en C en haar dochter is nu 2 jaar aan het lessen voor alleen a , zij heeft er goed aangedaan een pakket te nemen omdat haar dochter blijkbaar net wat meer lessen nodig heeft als de anderen en dat is ook prima

Onze dochter zit nog niet op zwemles
    Ze kan al wel zwemmen zoals het hoort maar durft niet met haar oren in het water omdat ze altijd oor ontsteking heeft op haar rug drijven en duiken door het gat zou ze nu echt nog niet klaar voor zijn dus ook niet doen, ik twijfel voor haar dus of we per les gaan doen of toch een pakket gaan nemen omdat ze volgens ons misschien toch wat extra lessen nodig zal hebben om vertrouwen te krijgen ( ze zwemt met speciale doppen en haarband maar ze vind het echt heel eng om de oren onder water te doen)

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ja Hippo, een vriendin van me ook, die vond dat afkopen zo duur klinken, dus koos voor per maand betalen. Het kind heeft er een eeuwigheid over gedaan, heeft een paar privélessen gehad etc., uiteindelijk was ze veel meer kwijt dan als ze het had afgekocht. Toen zei ze ook dat ze daar toch beter voor had kunnen kiezen.
    Nou ja, ligt soms ook wat aan het kind. Als je kind motorisch gewoon niet zo snel is of bijv. bang, zich slecht kan concentreren etc., of heel jong begint, dan is de kans vaak wel groter dat het er lang over gaat doen.
    Anders kun je ook weer goedkoper uitzijn als je per maand betaalt, helemaal zeker weten doe je het nooit.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ze doen over A gemiddeld echt wel langer als een jaar.
    Ik kom op 58 weken als je A wil afkopen, klopt dat? (Of zit ik verkeerd te rekenen? Zit daar het diplomazwemmen ook bij in?
    Dan denk ik dat je hem wel af kan kopen. Ook evt a en b .
    Hier zouden we het gekd niet hebben liggen om dat in 1x te betalen.
    Volgens mij heb je die optie hier ook niet.
    Je betaald of per les of per maand. We betalen per maand. Is ook wat goedkoper als per les.
    Neem aan dat het afkopen ook goedkoper is als dat je per les zou betalen als je naar een gemiddeld kind zou kijken.

Ik vind de tijd ook wel volstaan tegenwoordig als ik zie wat ze wel niet allemaal meer moeten leren voor a als wij vroeger. Dan stelde wat wij moesten niet veel voor.

Deel Deze Pagina