Eigen kind meenemen naar KDV?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by meisje24, May 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    Dag dames,

Wie van jullie werkt er op een kdv en mag zijn kids meenemen? En wie weet of dat ook geldt voor stagiaires?
    En zitten er dan kosten aan?
    Alvast bedankt voor de info. ;)

2. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Mijn 2 kindjes gaan beide mee.
    Wel op een andere groep, beide op een andere groep.
    Ik moet gewoon de nrmale prijs betalen, geen korting ofzo. Wel voorrang op aanmelding(eigenlijk gewoon altijd plek) en als ik extra moet werken dan mogen mijn kindjes gratis mee.

Volgens mij mag het niet op elk kdv, dus daar zou je zelf naar moeten informeren.

kus miek

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik werk zelf niet op een kdv, maar mijn zusje wel.

Bij dat kdv (Milan gaat daar ook heen) mogen geen kindjes van leidsters komen, die moeten dan naar een andere locatie (er zijn dus meerdere locaties van). Ze moeten gewoon hetzelfde betalen als iedereen, maar krijgen idd wel voorrang bij plaatsing. Voor stagiaires geldt hetzelfde.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Op ons KDV verschilt het per locatie (grote organisatie) wat de regels zijn. Iemand die ik ken, moest haar jochie naar een andere locatie brengen, vooral omdat hier maar 2 groepen waren, en dus dikke kans dat je af en toe op de andere groep moet bijspringen of groepen combineert bij ziekte.

Op ons KDV heeft 1 leidster haar jochie wel op hetzelfde KDV, maar daar zijn 5 groepen en "onze" verticale groep is de enige verticale, en combineert dus weinig met andere groepen. Alleen soms even bij het starten of afsluiten een kwartier/half uurtje, maar dan is het al rustig..

Plaatsing is ook met voorrang, kosten weet ik niet..

5. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik werk zelf op een kdv, en mag Finn niet meenemen, alleen af en toe, als ik echt een oppasprobleem heb of andere dagen moet werken gaat Finn mee.
    Ik overleg dit dan altijd wel met de collega waarmee ik werk...

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,032
    1,853
    113
    Provincie Groningen
    Ik kon een baan krijgen als invalkracht op een kdv.
    Alleen kon dan onze dochter niet meenemen.
    En tja...je weet dat nooit wanneer je oppas nodig hebt.
    Dus helaas heb ik deze baan moeten laten schieten

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik werk op een kdv van een heel grote organisatie en ik kan mijn dochtertje gewoon meenemen. Wel op een andere groep uiteraard en ik betaal gewoon de uren, krijg wel 10% personeelskorting. Als ik op een andere dag een keer opvang wil kom ik bovenaan de wachtlijst. Als ze van mij verwachten dat ik een andere dag kom, dan kan ik op haar groep vragen of er plek is, op basis van ruildagen. Als er geen plek is zal ik oma o.i.d moeten regelen. Dat is dus niet gratis, maar een dag dat ze dan niet geweest is kan ze dan inhalen. Er moet dan wel plek zijn op de groep. Voor staigiares geldt dit bij ons ook.

Op sommige locaties van onze organisatie mag het niet, dan moeten ze een ander kdv zoeken.

8. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

Mar 12, 2010
    1,003
    0
    0
    Waterland
    ik werk als inval leidster in de regio bij een grote stichting, maar ik mag niet werken op het kdv waar zij zit.

9. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

hoi hoi

ik mag ons dochtertje wel gewoon mee nemen naar het kdv.

Ik werk op een grote locatie van 5 groepen, ze zit wel op een andere groep dan waar ik werk, en ik werk eigenlijk nooit op een andere groep, behalve heel soms in vakantie tijden/ als er dus Heel weinig kindjes zijn.

verder is het in onze organisatie zo dat als er maar op een locatie maar 1 groep is, je je kindje dus wel ergens anders moet brengen, omdat het gewoon niet bij jou op de groep mag

ik krijg 10% korting, maar geen voorrang in plaatsing..

als ik haar extra wil brengen, gaat dit ook op basis van extra dagdelen die elke ouder 1x per jaar op basis van de afgenomen uren gratis krijgt.

groetjes!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik mocht Ties niet op mijn werk onderbrengen, ook al werk ik op een bdo en zit het kdv aan de andere kant van het gebouw.

ik heb een gastouder nu.

11. meisje24

meisje24 Lid

Dec 28, 2007
    55
    0
    0
    dankjewel dames. Ik heb binnenkort 2 sollicitatiegesprekken bij het kdv als stagiaire, dus zal het dan wel vragen.
    Eigenlijk denk ik dat het voor mij sowieso al over gaat, omdat ik in nl bij een kdv ga werken en zelf in belgie woon. Dus dan gaat dat ook niet ivm de belasting.

Share This Page