Hallo ik heb dus een vraag over als je ongie word, maar toch zwanger bent. Is de ongie dan even heftig als altijd? is de ongie dan net zo lang als altijd? Hoe moet ik dat voorstellen. liefs geeke
Nja dat is een moeilijke vraag... iedereen kent zo wel iemand die bleef menstrueren terwijl ze zwanger was... of je dat kan geloven of niet is nog de vraag. Wat ik wel al vaak gelezen heb is dat sommige zwangeren wel wat oud bloed verliezen, beetje bruin,rozig, een enkele keer wat weinig rood bloed. Maar kan dus volgens mij echt niet zo hevig zijn als een echte ongi... Anderen? liefs
je kan een psuedo ongi hebben je bent dan zwanger, maar je verliest bloed op de dagen dat je normaal ongi moest worden, het kan dan even heftig of iets minder heftig zijn
nou man ik zou me rot schrikken moest ik tijdens m'n zwangerschap zo heftig bloed verliezen als bij m'n normale menstruatie... liever niet dan!
Zijn er meiden die dit hebben gehad? Ben erg benieuwd naar "echte" verhalen...... Zo ja, hoe kwamen jullie er uiteindelijk achter dat je toch zwanger was en dat het dus geen ongie was?
Mijn schoonzusje is de hele zwangerschap gewoon ongesteld geweest... echt iedere keer netjes op tijd. Geen andere ongesteldheid en niet aan de pil Ze kwam er 1 uur voordat ze ging bevallen achter dat ze zwanger was omdat ze met 'blinde darm klachten'naar de dokter ging. Heeft nooit iets gemerkt (en wij ook niet, behalve dat ze een 5 kilo dikker was geworden) Geen buikje te zien Dus ja ik geloof echt dat je gewoon ongesteld kan worden
ja dat vinden ze zelf nog steeds hoor, maar het is een megamooi wondertje en deze tante is ontzettend trots... Hij wordt volgende maand alweer 1 Was alleen ff lastig dat ze niks voorbereid hadden, maar iedereen was zo ontzettend lief en binnen een dag hadden ze een complete babyuitzet en kleding bij elkaar. En mooie babybehang was er ook zo ingeplakt.
waw dat is idd ontzettend lief en leuk! Wat een verrassing voor die mensen zeg.. dan sta je daar mooi met je blinderdarmklachten En dan plots, hup,bevallen en een kindje in je armen... fieuw Echt wel een mooi verhaal dat alles zo snel voor ze op orde kwam!
Mijn zus had ook 4 maanden lang de zgn. ongesteldheid en heeft een leuke tweeling (jongens en identiek) op de wereld gezet.... Weet niet wat je ervan moet denken, maar niks is zeker in het leven blijkt wel... Misschien nog een keer een testje doen? De HCG moet minder zijn als het niet goed gaat (spreek vanuit eigen ervaring helaas... ) Succes en g ab van het goed uit, is altijd beter lijkt me. Groetjes, C.
okay dat zijn dus heel veel verschillende ervaringen en verhalen. Het is dus wel mogelijk. Dat maakt het nu wel lastig hihi. Ik ben nu 2 dagen te laat ongie geworden, maar niet zo als anders. Ik wil nog even afwachten deze dagen hoer het verder verloopt. de vraag was dus ook omdat ik echt het idee heb dat ik zwanger ben. Ik heb mijn hele leven nooit pukkeltjes op mijn tepelhof gehad, precies deze maand wel. Dat krijg je meestal alleen als je zwanger bent, ook zijn de aders nog niet weg en een week lang bruin/roze vloed gehad wat ik anders ook niet heb met buikkrampen erbij. Nu is het wel echt bloed. Ik hoop dat het niet veel heviger wordt deze dagen. dankjewel voor de reacties. liefs geeke
Tuurlijk zijn er uitzonderingen van vrouwen die in meer of mindere mate ongesteld worden tijdens de zwangerschap. Maar ik denk dat je er in het algemeen echt wel vanuit kan gaan dat je niet zwanger bent als je ongesteld bent
Ik ben zelf bij mijn 2 eerste kids nog eerst 2x ongesteld geworden en bij de 1e bleek ik uiteindelijk al ruim 2 maanden te zijn voor we er achter kwamen dat ik zwanger was, en het was ook best wel een shock dat ik al zo ver was, zeker ook omdat in die voorliggende periode best wel veel feestjes en verjaardagen waren geweest waarbij ik best wel een borreltje gedronken had We kwamen er bij toeval achter omdat ik tijdens het vrijen steeds begon te bloeden en het ook zeer deed en ik bang was dat ik toch weer een verhoogde pap had. Tijdens een inwendige echo bleek dus duidelijk de reden van die bloedingen tijdens het vrijen Bij de 2e was ik nog aan de pil, en zou ik pas na de zomer met de pil stoppen, maar dat hoefde dus ook al niet meer, want ik was toen al zwanger bij haar merkte ik het eigenlijk aan mijn borsten die volgens mijn man gegroeid waren en dat ik toch vraagtekens zette of het niet toch zo was (ondanks die ongesteldheid en met de ervaring van de eerste) en heb ik er op een gegeven moment toch maar een test tegenaan gegooid die inderdaad uitwees dat ik zwanger was (bijna 2 mnd) maar ik kan echt niet zeggen of mijn menstruatie hetzelfde was als normaal gesproken, vooral niet omdat je er niet echt op let, en gewoon denkt niet zwanger te zijn (en daar ook niet op rekend) en denkt dat je gewoon menstrueert, nu bij de 3e was ik bang dat ik weer langer zwanger was, maar gelukkig waren we er dit keer op tijd bij en ben ik ook niet meer ongesteld geworden vanaf de maand dat ik zwanger was. vrouwen die de hele zwangerschap door menstrueren en pas op het moment van de bevalling er achter komen dat ze zwanger zijn, ja ik weet het niet, ik weet van mezelf dat ik heel weinig ben aangekomen alle zwangerschappen, en dat ik wist dat ik zwanger was door de echo's en door wat ik voelde (trappen e.d.) maar anders als ik dat niet zo weten kan ik me wel voorstellen dat er ook vrouwen zijn die het niet merken, hoe bizar dat voor sommige vrouwen ook lijkt te zijn. Ik ben maar 800 gr aangekomen de laatste zwangerschap, maar ben zelf niet groot(fors) zij die dat wel zijn zullen dan misschien het trappen van de baby als een stoornis in de darmen kunnen opmerken? ik weet het niet, kan me niet voorstellen dat je in zijn geheel niets opmerkt, maar ja misschien door je bouw (groot of gezet - dik) kan dat misschien toch wel?
zoals net al gezegd, kan het dus zeer zeker, maar wbt die ongesteldheid, die was bij mij dus wel gewoon rood, niet oud bruin of rozig of wat dan ook, maar de hoeveelheid of lengte? tja dat was altijd al verschillend bij mij, gemiddeld is het met 5 dgn bij mij over, soms ook met 3 dgn, dat was toen volgens mij ook het geval, dat het niet zo heftig was als normaal gesproken, maar ja ik weet het gewoon echt niet meer. Feit is simpelweg dat ik die bloedingen gewoon als menstruatie heb ervaren, en dat andere vrouwen dat zeer waarschijnlijk ook hebben, en dan niet het vermoeden hebben dat ze zwanger zijn door die menstruatie
ik weet het ook niet meer hihi. Soms denk ik ook wel ik ben gewoon niet zwanger, maar ja aan de andere kant denk ik waarom heb die pukkels dan op mijn borsten wat ik normaal niet heb en waarom 1 week bruin/roze vloed gehad in de innestellingsperiode, borsten zijn meer groot en de aders zitten er nog veel op. Ik vind het moeilijk. Ik ga de ongi gewoon afwachten en anders nog testen erna. Ik ga ervanuit weer negatief. Bij alle ongi heb ik een veel dikkere buik, nu niet, voel ik me dik, ben ik onzeker. Nu niet. Ik ben een paar weken erg moe geweest, Ook tijdens HET en drukken wat bloed. Anders had ik het ook niet. Gewoon anders, dan anders voel ik me. Nu wel ongie met buikkrampen. die buikkrampen heb ik al meer dan een week. onbegrijpelijk. Als ik wel zwanger ben, is dat echt een wonder. Ik ben een paar keer geopereerd geweest aan mijn baarmoeder vorig jaar aan CIN2. Het is een dubbel wonder dan voor ons.
Ik ga er zelf vanuit dat ik niet zwanger ben als ik ongi ben geworden, en ik heb het ook getest en dat was negatief. Dus wij gaan voor de volgende ronde, en de natuur zal toch zelf regelen of het wel of niet raak is. Wij gaan pas voor ronde 3 dus nog geen man over boord hoor. We blijven positief en probeer er niet heel veel mee bezig te zijn,want dat heeft toch geen invloed. Fijn weekend allemaal.
En ben in Januari gestopt met de pil en de eerst ongi ws 28 dagen en nu was mijn cyclus 24 dagen, dus dat vind ik echt netjes en ben ik blij mee
ik heb ook wel eens een test gedaan toen ik al ongesteld was geworden. Ik had toen alleen maar heel bruin bloed, dus voor de zekerheid getest: was negatief. De maand heb ik ook alleen bruin bloed en mijn temperatuur is na 2 dagen menstruatie al weer flink aan het steigen. Het zal wel nix betekenen, maar al mijn temperatuur hoog blijft dan waag ik misschien nog een testje... Ik vond op FF dit kaartje: daarvan ga je soms twijfelen.... http://www.fertilityfriend.com/ChartGallery/99294.html
Wow, Wat een verhalen..... Het zal idd meer uitzondering dan regel zijn, maar het bestaat dus wel.....Als je zelf denkt dat je ongie echt anders is en je blijft "klachtjes" houden dan zou ik alsnog een keer testen.....Kan nooit kwaad!