Wij willen straks als ons zoontje 6 maanden is gaan zwemmen. Zwemluiers hebben we al aangeschaft. Is het ook handig om een zwemband mee te nemen? hoe moet ik dit zien? wie heeft tips...
Bij ons is dat niet nodig. Als je zwemluiers hebt en een omslagdoek of een badjasje meeneemt, dat vind ik altijd wel fijn. Uit het water is het toch wat koud. En makkelijke kleertjes voor na de tijd. Mijn dochtertje is altijd helemaal munt na de tijd, zo zielig toen ik haar dat schattige jurkje nog aan moest trekken. Edit: het is geen babyzwemmen? Dan is een zwemband wel handig
L vind een zwembad wel leuk, zit ze helemaal trots om zich heen te kijken.. Ze vind het ook heerlijk om gewoon bij ons in de armen te "zwemmen" dus wissel ik af. Overigens was ik laatst bij een zwembad waar een zwemband of vleugeltjes (die natuurlijk niet passen) verplcht was.. Verder neem ik altijd een badcape mee, en een speeltje voor in de maxicosi voor als ik omkleed. en altijd een extra zwemluier mee nemen, zo jammer als ze net als ze in het water zijn hun luier vol poepen
Met privé zwemmen hadden wij in het begin een swimtrainer, voor de zwemles/babyzwemmen heb je die niet nodig. Zwemluier, omslagdoek/badjasje, handdoek/hydrofiel, luier, fototoestel en misschien wat eten voor na het zwemmen.
Bij babyzwemmen hoef je geen zwemband te hebben. Als je 'gewoon' gaat zwemmen is zo'n babyfloat heel handig. Ik heb ook goede verhalen gehoord over de swimtrainer (zelf dus geen ervaring mee). Handig om mee te nemen: wikkel(hand)doek, hydrofiele doek, extra zwemluier (in geval van poep), creme voor na het zwemmen.
Hier deze gekocht: Intex Baby Float Zwemband | Badartikelen | Baby-Dump Nog niet gebruikt, maar willen over een aantal weken ook gaan zwemmen. Leek me wel handig, niet constant op de arm.
Deze hebben wij ook! helaas zit deze vrij diep waardoor zoonlief niet even los kan dobberen want dan komt hij met zijn mond en neus onder water. De "zak" waar je hem in zet is groot waardoor hij dus vrij diep het water in zakt. (laatste keer gaan zwemmen toen hij bijna 6 maanden was en toen was dit nog) Edit: ons manneke is wel iets kleiner dan gemiddeld.
Bij het zwembad hier mag het vanaf 2 maanden. We wachten zelf nog iets langer (vind m nu nog wel erg klein en kwetsbaar dus waarschijnlijk na de feestdagen) maar kan haast niet wachten! weet zeker dat ons waterratje het heerlijk gaat vinden
Wij zijn wel eens in een zwembad geweest waar zo'n band verplicht is, maar vaak kan je ze dan ook wel lenen. Wij hebben de fred swimtrainer gekocht. Ze zitten daar niet in, maar liggen voorover op het buikje in een soort donut. Het leek ons mooi, maar het zag om eerlijk te zijn een beetje ongemakkelijk uit met die armpjes over die band gevouwen. Maar kennelijk had de kleine man daar geen last van, hij vond het fantastisch. Met 5 maanden had hij al door dat als hij met zijn beentjes trappelde hij voorruit kwam en ging zo het hele zwembad door, erg leuk gezicht. Ik ben zelf heel erg fan van die gigantische hydrofiele luiers (120cm) hier kan je je kindje helemaal lekker in pakken, ook als ze wat groter zijn. Wij zijn trouwens met 4 maanden voor het eerst gaan zwemmen, cb hier adviseerde te wachten tot ze 2 inentingen gehad hadden en dat hebben we braaf gedaan. Veel plezier met zwemmen straks!
Wij hebben zo een gele ring nooit meer gebruikt wat een onding vind ik dat zeg. Wij hadden deze Veilig zwemmen met uw kind! Swimtrainer! - swimtrainer , maar al gauw helemaal niks gewoon lekker vasthouden