oorsuizen. Gaat het ooit over?

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 23 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb al 5 maanden een irritante hoge pieptoon in mijn oor. Heeft iemand dit ook gehad en is het bij jou over gegaan? Is er een oorzaak gevonden? Hoe ga je er mee om?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Had je KNO arts niet de hoop dat het met 6 wk beter zou gaan, of was dat puur je gehoor?
    Ik hoop dat je eraf komt zeg! Lijkt me echt vreselijk irritant!

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Mijn vriend heeft het ook. Bij hem gaat het niet meer over. Hij kreeg het 1,5 jaar terug toen naar de KNO arts geweest enz hij hoort ook erg slecht heeft nu gehoorapparaten en nu is het minder als hij ze in heeft. Hij heeft het er erg moeilijk mee gehad en is naar bijeenkomsten geweest van het audiologisch centrum.

Misschien kun je een keer een verwijzing vragen. Helaas is er geen remedie tegen oorsuizen je kan wel minderen met koffie drinken en chocolade eten dat verminderd het oorsuizen iets meer tips kunnen ze je geven bij een audiologisch centum. Sterkte ermee

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat gaat meer om gehoor. Alhoewel hij aangaf dat de piep ook zou kunnen verdwijnen. Maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet zo in.
    En geduld is niet mijn sterkste kant, dus ik duik er weer in (en ja ik weet het, dat moet ik eigenlijk niet doen....).

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn ex had dit ook en dit zou nooit meer overgaan, hij werd er knettergek van.

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ninja2, bedankt voor de tip. Voor nu nog een deurtje te ver. Sterkte voor je vriend. Het is inderdaad reuze irritant.

7. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Ik heb het ook. Laatst vroeg een masseur mij of ik knarsetandde of kaakklemde(gek woord). Toen ik dat ontkende zei hij; "gek, ik voel enorm veel spannig bij je onderkaak heb je last van oorsuizen?" nu heb ik er eens opgelet en ik duw vaak m'n onderkaak naar voren, als ik erop let heb ik er s'avonds als ik in bed lig amper last van. (dan is het stil en meestal ook het ergst) misschien is dat bij jou ook een oorzaak?

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat zou zomaar eens kunnen. Heb jij ook een hoge pieptoon of een ander geluid? Zou het dan beter worden als je het klemmen/knarsen wat meer onder controle hebt?

9. ceylon

ceylon Actief lid

19 feb 2008
    314
    0
    0
    beverwijk
    Bij mij suist het meer nadrukkelijk, de piep is op de achtergrond. Als ik erop let en dus meer ontspan is het stukken minder in ieder geval. En als ik me er bij neerleg dat het zo is, is het wel veel verdraagzamer. Die masseur adviseerde mij om met een hockey-bitje te oefenen thuis. Als ik dan een beetje gewend ben moet ik er ook mee gaan slapen. Maar eerlijk gezegd heb i dat nog niet geprobeerd omdat ik er nu alert op ben en het dus veel minder is.

Je kan er in ieder geval helemaal gestoord van worden, is super irritant.

10. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
  11. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ik heb er last van gehad sinds mijn bevalling van de jongste.
    Ik weet niet of het te vergelijken is met wat jij beschrijft.
    Maar had continue klapperende oren, een suis geluid om gek van te worden! Ik hoorde het ook kraken van binnen.

Toen ging ik nog eens 2 keer in een vliegtuig. In Turkije een soort rondreisje met als gevolg klapperende en suizende oren 3 keer erger door hoogte verschil in de bergen.

Moet wel zeggen dat steeds minder geworden is en ik het alleen van binnen nog hoor kraken/voel klapperen als ik in mijn kaken op een bepaalde manier beweeg. En dit heb ik nooit gehad.

Hoop voor je dat het zal verbeteren.

12. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Google eens op 'neurofeedback oorsuizen', misschien heb je er iets aan? Dat is een behandeling die hierbij zou kunnen helpen. Ik heb zelf deze therapie gevolgd maar niet voor deze klacht. Heb wel gelezen dat het bij oorsuizen hulp kan bieden. Je mag me gerust een pb sturen. Veel beterschap!!

13. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb er al last van sinds begin 2006. Als ik er niet aan denk dan gaat het wel, maar als ik er bewust van ben kan ik er helemaal gestoord van worden. Ik heb ook een hoge piep, constant, en hierdoor hoor ik hogere tonen die in het bereik van die piep liggen niet goed, maar verder niet echt problemen met m'n gehoor geloof ik. Bij mij is het waarschijnlijk veroorzaakt door een virus of infectie in m'n oor die niet goed behandeld is, waardoor nu m'n oor licht beschadigd is. Als ze dit wel hadden gedaan had ik de piep waarschijnlijk nooit gehad.. Bij mij had de KNO arts het wel over bepaalde medicijnen (dacht iets voor epilepsie, niet dat ik dat heb) die de pieptoon zouden kunnen onderdrukken. Zag het alleen niet zitten om elke dag een pil te moeten slikken. Kan ik altijd nog mee beginnen.

Ik knars tijdens het slapen trouwens ook al heel m'n leven, maar geloof niet dat dit hier met oorsuizen te maken heeft. Heb ook zo'n bitje gehad, wel speciaal op maat gemaakt, maar die zorgt er alleen voor dat je niet je tanden op knarst, maar daardoor stop je niet met knarsen.

14. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik heb nooit een piep gehad maar wel maanden lang een storm in mijn oor gehad, zo vervelend.
    Ben begin dit jaar naar de ha geweest en ik kreeg een neusspray mee en die moest na een paar weken werken en dat deed hij ook maar zodra ik stopte begon het weer maar nu ben ik er ineens sinds een paar weken spontaan vanaf..

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Mijn schoonvader heeft het maar bij hem is het meer stress, hoge bloeddruk en dus het bloed wat door zn aderen suist hoort hij in zijn oren.
    Hij blijft alleen volhouden dat hij geen stress heeft, eigenwijze vent:p
    Als hij het rustig aan zou doen dan zou het suizen verdwijnen en het vocht wat achter zn oren zit ook.

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bedankt voor de tips. Een neusspray? Ik ga binnenkort toch maar eens met de kno arts overleggen. Dat neurofeedback lijkt me een beetje eng. Maar misschien heb ik er een verkeerd beeld van. En dat kan altijd nog. Ik heb nog altijd de stille hoop dat het weer weg gaat. Nu heb ik er bijvoorbeeld minder last van als gisteren.

17. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    jeetje wat fijn om te lezen dat meerdere mensen hier last van hebben....sorry!
    ik loop momenteel bij de dokter omdat ik er al jaren last van heb...en wordt er helemaal gek van.

18. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Neurofeedback is niet eng hoor!! juist heel fijn! Pb me gerust wanneer je iets wil weten, ik heb er o zoveel baat bij gehad, echt mijn redding geweest!

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier ook savonds in bed suizen maar vind het dan meer hartslag idee. en bij mij uds waarschijnlijk ook stress en loop al maanden met dichte voorholten dus af en toe iss mijn oor weer eens ontstoken ab erin en weer ff weg haha maar erg storend is het wel ook alleen in mijn linkeroor trouwens.

mijn broer heeft een konstante piep dit doordat er vroeger een gek was die een strijker dichtbij zijn oor goooide

20. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Mijn vriend heeft af en toe een piep in de oren die opgelost kan worden met het (tijdelijke) gebruik van een neusspray.

Ik hoop dat er wat voor je uitkomt, voor iedereen hier die er last van heeft. Het lijkt mij verschrikkelijk :(

Deel Deze Pagina