Moedervlekken verwijderen pijnlijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaSon, 16 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Volgende week worden bij mij 7 moedervlekken weggehaald. De huisarts gaat ze eerst verdoven en dan 'weglepelen' noemt ze het. Ze liet zien waarmee: een stokje met daaraan een soort stalen rondje.

Ik ben zoooo blij dat ze weggehaald worden!
    Maar ik vraag mij af of het pijn doet daarna, iemand ervaring hiermee?

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Oe, ik lees met je mee! ik heb een vrij grote in mn lies zitten. Heb er helemaal geen last van, maar hij is wel "dik" en groot

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik heb er al een aantal laten verwijderen, en nee ik heb er weinig last van gehad.

4. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Het doet helemaal geen pijn hoor.Althans,gewone wondpijn heb je wel,maar dat stelt echt niets voor.Ik heb er in het totaal 0 laten weghalen(uitgelepeld).Moet wel zeggen dat het er niet mooier op wordt.

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mij zijn ze weggebrand, ook met verdoving. Als je goed verdooft bent, dan is het zeker niet pijnlijk.

6. 1982

1982 Actief lid

23 feb 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er zelf 3 op m`n nek en rug weg laten halen. Heb er eigenlijk weinig van gevoeld. Alleen bij het verwijderen van de hechtingen heb ik er 1 gevoeld die niet wilde. Hoop dat het voor jou ook mee gaat vallen. Veel sterkte iig. het blijft toch altijd spannend.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb in totaal 3 grotere laten wegsnijden, dus incl hechten enzo. Echt pijnlijk is het niet geweest door de verdoving.

8. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ooit 1 grote weg laten branden met een lusje, en zonder verdoving.
    Kreeg een ijzeren plaat onder mn rug, arts pakte pincet, tsss, tsss, rookpluimpje,haha, en weg was ie.

Zou t zo weer doen.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik heb er twee op mijn rug weg laten 'lepelen' inderdaad. Je wordt lokaal verdooft en je voelt er niks van. Alleen de aanraking op de huid eromheen. Alleen soms jeukt het littekenweefsel nog wel eens. Da's best irri. Maar is maar heel af en toe. Heb er nu minder last van dan toen ik ze nog had.

10. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik moet toevallig morgen 1 weg laten halen. Best spannend. Laat wel even weten hoe het voelde haha

11. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik heb een grote van zo'n 10 cm lang en 4 cm breed. iemand hier ervaring mee?

12. 1234

1234 Niet meer actief

Ik heb er ook een paar die weggehaald moeten worden. Sowieso één vlakbij mijn bh-bandje. Die irriteerd vaak omdat het bh-bandje er langs schuurt en één boven mijn kont, zo'n dikke bolle moedervlek. Die irriteerd ook als mijn broekriem er langs gaat. En ik heb er nog wel meer...

Maar mijn man heeft er ook een paar, dus we hebben al gezegd dat we dan een keer samen naar de ha gaan om ze weg te laten halen. Kunnen we elkaar steunen daarmee...

13. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Oh nee hé, hechtingen eruit halen....daar had ik nog niet eens aan gedacht. Daar heb ik niet al te beste ervaringen mee (maar dat was na de bevalling, dus in een zeg maar wat gevoelige streek). ik dacht eerlijk gezegd dat het zo'n klein wondje is, dat ze er een speciale pleister op zou doen.

14. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik ben toevallig vandaag voor zo'n bolletje geweest, op mijn rug precies waar mn draagdoek overheen zit dus erg vervelend. Moet volgende week donderdag om m weg te laten halen. Als het verdoofd wordt ga ik ervan uit dat je er weinig van voelt.

15. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Dat is voor mij ook de reden dat ik ze nu weg laat halen. Soms bloeden ze zelfs door bijv. een riem die er per ongeluk te hardhandig langs gaat. Erg vervelend.
    En daarnaast vind ik ze ook erg lelijk, ze zitten bij mij ook op opvallende plekken.

16. 1234

1234 Niet meer actief

Deed dat zeer, of moet hij dus nog weggehaald worden?

17. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Als het op het moment zelf even pijn doet dan is dat ok, ik kan niet verwachten dat ik daar niets van voel.
    Maar ik vraag mij dus meer af hoe het daarna zal zijn, in de eerste uren en dagen erna. Ik kan mij voorstellen dat het gaat jeuken?

18. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    weet iemand of je ook een moedervlek weg kan laten halen tijdens een zwangerschap?

19. Locusta

Locusta Niet meer actief

Ik heb er een stuk of 4 laten weghalen van mijn rug, omdat mijn bh-bandjes erlangs schuurden en/of ze een wat bijzonder uiterlijk hadden. Ik heb heel veel moedervlekken en ik en de huisarts controleren ze regelmatig.

De huisarts heeft er eentje weg laten branden, twee met een lepeltje uitgelepeld en een keer met een soort van "scheermesje" weggesneden. Ik geloof dat het aan de soort moedervlek ligt, welke manier je het beste kunt gebruiken. Bij alle moedervlekken (behalve bij die ene die weggebrand werd), werd ik gehecht en dat was hetgeen waar ik het meest last van had: de hechting.

De prikken voor de verdoving zijn vervelend, maar niet echt pijnlijk. De plekken zijn daarna nog een paar dagen wat gevoelig (kijk uit met zitten en zware dingen tillen), maar daarna heb je er niet of nauwelijks last van. Maar misschien hangt de hoeveelheid last die je er van hebt ook nog wel af van de plek waar je een moedervlek weg laat halen.... dat durf ik eigenlijk niet goed te zeggen.

Een troost: uiteindelijk valt het best mee :)

20. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ja hoor dat kan. heb ik ook gedaan. ik kreeg eerst een prikje voor de verdoving, geen pijn. en daarna is de moedervlek weggebrand, ook geen pijn. alleen stonk het heel erg.

Deel Deze Pagina