Ontslag door kolfrecht

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wendyp, 19 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Moeilijk.
    In welke branche werk je? Is er een CAO?
    Is het moeilijk om in je vak elders werk te vinden (ik zou liever wegwezen voor ze me wegsturen) waar ze een wat slimmer beleid t.o.v. moeders hebben?

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik werk in de rijschoolwereld, ben instructeur. Dus wij rijden per 2 uur zeg maar met de leerlingen. 1 uur is hier niet te doen, kan ook niet.

Ik denk dat ik bij iedere rijschool hier tegen aan loop, aangezien het echt een mannen-wereld is. Wij vallen ook onder geen enkele cao.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aha!
    De enige rij-instructrices die ik ken zijn om die reden inderdaad zelfstandig ondernemer geworden. Waren het gezeur van de macho's beu.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.355
    113
    Hmm, zo te lezen best een hopeloze situatie. Ontslaan kan in elk geval niet, maar de werksfeer lijkt me ook niet meer fijn. Kun je niet zelf met een beëindigingsovereenkomst komen? Laat je baas maar wat betalen hoor. Kijk eens naar de kantonrechtersformule, want daar zou het ook op uit komen als hij je zou willen ontslaan, met hoge verwijtbaarheid van de werkgever.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Op zich moet het kunnen, toch? Je rijdt 2 uur met een leerling, zeg van 9 tot 11 uur, rijdt naar huis, voedt de baby, en hebt weer een leerling van 12 tot 14.00 uur. Kan toch? Moet je baby wel net trek hebben, anders wordt het toch kolven en door de oppas laten geven. Ook moet je niet te veel aan- en afrij-tijd hebben, anders kun je bijv. pas om 12.30 weer een leerling hebben.

Je staat in ieder geval in je recht, dus je hebt een sterke zaak bij de rechter!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat het heel sterk afhangt van hoeveel uren je op een dag draait. Als je 2 of 4 uren op een dag doet, dan moet dat in principe zonder kolven te overbruggen zijn, en in zo'n geval zou ik mijn werkgever laten weten dat je hem terwille bent en dat je op die dagen afziet van je voedrecht (wel schriftelijk vastleggen, voor het geval hij moeilijk gaat doen!).
    Kolven en voeden is een recht, maar in sommige gevallen is het niet nodig om er gebruik van te maken, bijvoorbeeld doordat je handig ingeroosterd bent.

Deel Deze Pagina