Ik heb vandaag mijn toekenningspapieren gekregen maar heb toch nog een vraag. Ik heb ook het uwv geprobeerd de bellen, maar de dames aan de tel wisten ook niet precies hoe ze het moesten uitrekenen. Ik heb recht op een dagloon van 23,04 en dat zou dan de eerste 2 mnd 75 % zijn en dan word het 17.28 per dag waar ik recht op heb. Nu vraag ik me af ivm wsnp schuldsanering en verplichtingen, wat ik nu exact netto uitbetaald krijg per 4 weken. Na de 2 maanden heb ik recht op 23.04 per dag en dat word dan 70% en dat zou dan 16.13 per dag zijn. Er staat ook dat er 8% vakantiegeld afgaat. Kunnen jullie mij dan vertellen wat ik bruto/netto per 4 weken uit betaald krijg, zodat ik dat aan mijn bewindvoerder kan doorgeven? Alvast bedankt
Beste Sher1986, Je wilt weten wat je exact per 4 weken netto krijgt uitbetaald. Je geeft aan een toekenningbrief ontvangen te hebben van UWV. Ik kan helaas niet aangeven wat je exact netto gaat ontvangen per 4 weken. Dit komt omdat ik niet weet hoeveel loonheffing er zal worden afgedragen. Wel kan ik het bij benadering aangeven. In de toekenningbrief staat wanneer de eerste betaling wordt overgemaakt en over welke periode. Je krijgt 5 dagen (maandag tot en met vrijdag) in de week uitbetaald. Ben je op een andere dag dan maandag werkloos geworden ontvang je over deze week geen volledige betaling. voorbeeld: Krijg je vanaf een woensdag de WW-uitkering toegekend en je ontvangt met terugwerkende kracht de allereerste betaling voor 3 weken zal dit een betaling zijn van: week 1: woensdag, donderdag en vrijdag (3 dagen) week 2: maandag tot en met vrijdag (5 dagen) week 3: maandag tot en met vrijdag (5 dagen) In totaal zou de allereerste betaling in dit voorbeeld over 13 dagen gaan. Je deelt de eerste betaling door 13 en je vermenigvuldigt dit maal 20. De uitkomst is bij benadering je netto inkomen per 4 weken. Het zal overigens wel iets lager liggen dan het berekende bedrag, omdat over een hogere uitkering relatief iets meer loonheffing wordt afgedragen. Op je betaalspecificatie die je hier kunt inzien, zie je de hoogte van de eerste uitbetaling. Wanneer je het exacte netto loon per 4 weken wilt weten, adviseer ik je de eerste volledige betaling van 4 weken af te wachten en dit vervolgens door te geven aan de bewindvoerder. Actuele informatie over de berekening van je WW-uitkering vind je hier. Ik wens je veel succes met solliciteren. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare