Zwanger, 0-uren contract niet verlengd en gesprek met bedrijfsarts.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door baby90, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hoi,

Ik ben nu 17 weken zwanger, en rond de 5 weken werd ik erg ziek. Ik heb me toen ongeveer 3 weken ziekgemeld en ben daarna weer gaan werken, ik bleef kwakkelen. Af en toe even ziek. Nu ben ik al weer 3 weken ziek, sloom, lam etc. Dus ziekgemeld.
    Mijn contract is niet verlengd en loopt de eerste week van januari af.
    Nu heb ik vanmiddag een gesprek met de bedrijfsarts, maar ik vraag mij af of dit nog nodig is? Mijn contract is toch niet verlengd, en daarbij heb ik een 0-uren contract. Ze kunnen me dus ook gewoon 0 uren laten werken, zeg maar.
    En, kan de bedrijfsarts mij aan het werk zetten voor die 3 weken als hij mijn redenen niet grondig genoeg vind?

Baby90.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Baby90,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je wilt weten of een gesprek met de bedrijfsarts nog nodig is en of de bedrijfsarts je nog verplichtingen kan opleggen nu je weet dat je binnenkort uit dienst gaat.

Zolang je in dienst bent, blijf je verplichtingen houden tegenover je werkgever. Wat die verplichtingen precies zijn, kan ik je namens UWV Webcare niet vertellen. Dit gaat namelijk om iets juridisch tussen jou en je werkgever. UWV Webcare is niet bevoegd juridisch advies te geven. Je kunt hiervoor informeren bij bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020).

Ik wens je een goede verdere zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina