Onze tuin zit vol met slakken, naaktslakken maar ook slakken met huisjes We krijgen binnenkort konijnen Maar hoe weer ik de slakken uit de kooi de kooi is wel voorzien van gaas met kleine ruitjes maar ben bang dat een naaktslak er door ka
Ja niet denk ik. Ik heb buiten konijnen en vind regelmatig een naaktslak in hun hok. Ik gooi die wel in de sloot maar regelmatig komt er een slak op bezoek.
Ons konijn vond het geen probleem Onze.cavias ook niet Zelfs muizen in t hok gehad, heb ze daar nooit om horen piepen
Dat voorkom je niet helaas. Hier ook regelmatig naaktslakken gehad in het hok toen we nog konijnen hadden. Haalde ze er wel altijd uit, maar de konijnen hebben er m.i geen last van gehad.
Slakken kunnen niet, of moeilijk, over koper kruipen dus je kan eventueel aan de buitenkant waar ze erin kruipen koperstrips plakken. Of het 100 procent helpt weet ik niet maar in mijn moestuin werd toch echt veel minder opgegeten nadat ik koperringen rond de plantjes gedaan had
Koper inderdaad en koffiedik schijnt ook te helpen.. Zelf nooit uitgeprobeerd. Eerst hadden we een konijn in een nachtok+buitenren en daar zaten ook continu naaktslakken bij, zo vies... maar konijn had er inderdaad geen last van. Nu de konijnen in een ander verblijf in ander deel van de tuin en daar komen ze niet. Wel muizen in de winter, maar hebben ze geen last van. We hebben ook een keer ratten gehad die het nachthok deelden met de konijnen en eentje had een eigen slaapplekje gemaakt in een hooi ruif... die hebben we wel laten verwijderen hoor, ik vind ratten echt eng.
Je hebt van die matjes, een soort milde vorm van spijkermatten. Als je die rondom het hok legt, zouden slakken daar niet overheen moeten kruipen.
Ik heb een keer een muis in mijn rattenkooi gehad. Gadverdamme zeg, ik vond daar alleen een paar stukken van terug
Waarom maakt het uit als ze in de kooi komen, als de konijnen er geen last van hebben? Of leef ik onder een steen dat ik niet kan verzinnen waarom dit een probleem is?