Ouderschapsverlof invloed ww uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door vaddie, 22 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hallo,

Vanwege een reorganisatie weet ik al dat ik per 1 mei 2015 geen baan meer heb bij mijn huidige werkgever.
    Natuurlijk doe ik (en mijn werkgever) er alles aan om te zorgen dat ik voor die tijd iets anders heb.
    Ik heb het voornemen om van 1 september tot 1 mei (2015) onbetaald ouderschapsverlof op te nemen.

Mocht ik onverhoopt toch geen nieuwe baan hebben per 1 mei 2015 heeft mijn ouderschapsverlof dan invloed op de hoogte van mijn ww uitkering.
    (ik werk nu 32 uur per week, met ouderschapsverlof nog 24)

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Vaddie,

Vervelend dat je vanwege een reorganisatie je baan per 1 mei 2015 kwijtraakt.

Je hebt het voornemen om vanaf 1 september tot aan 1 mei ouderschapsverlof op te nemen en wilt weten of dit invloed heeft op een (eventuele) WW-uitkering.

Dit is niet het geval.
    De uren die je opneemt voor ouderschapsverlof tellen mee als gewerkte uren bij de berekening van de hoogte van je WW-uitkering.
    Alleen als de periode van het ouderschapsverlof langer is dan 18 maanden dan kan dit gevolgen hebben voor de hoogte en duur van de uitkering.

Actuele informatie vind je op deze pagina.

Ik wens je succes met het vinden van een nieuwe baan.

Met vriendelijke groet,

René
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heel bedankt voor antwoord. Kon het zelf net vinden en ben erg geholpen met dit antwoord.

Deel Deze Pagina