Ontslag genomen wegens werkdruk, nu voert werkgever wijziging door voor minder werkdruk

Discussie in 'De lounge' gestart door Picolientje, 2 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je hebt die keus toen bewust gemaakt dus zou het erbij laten. Als je die twee weken doorgegaan was en ontslagen ws had ik er werk van gemaakt. Je hebt nu zelf de keuze gemaakt, soms hebben keuzes positieve en soms negatieve gevolgen, jammer maar helaas.

Romantic vindt dit leuk.
  2. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Mee eens!

3. Janna

Janna Fanatiek lid

Het was beter geweest je te verdiepen in je arbeidsrechten, alvorens ontslag te nemen. Het is belachelijk om een heel team te ontslaan. Alleen dat feit laat al zien dat het niet gaat om persoonlijk functioneren. Werknemers hebben echt wel wat rechten, om hen te beschermen tegen onderdrukking en/of uitbuiting door werkgevers.

Gelukkig gaat het nu niet om een baan die je leuk vindt en nog lang wilde vasthouden. Voor de volgende keer,ukun je je beter ziek kelden met de mededeling dat je ziek wordt van het arbeidsconflict en dan de tijd gebruiken om juridisch advies in te winnen.

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Pardon?! Ziekmelden? Dit advies lijkt me niet echt de bedoeling. Je hebt je verantwoordelijk te nemen. Als iets je niet bevalt in je werk, meld je dat en ga je, terwijl je gewoon blijft werken, op zoek naar oplossingen.

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Als je dat nog kunt wel natuurlijk. Maar ik zou zo'n onredelijke en onrechtvaardige behandeling, waarbij ontslag zo dreigend boven mijn hoofd hangt, dusdanig gestresst raken, dat ik echt niet meer in die omgeving kan werken, totdat het conflict opgelost is. En natuurlijk meld ik het, maar ik jeem aan dat ts en haar collega's in hun gesprekken ook allemaal aangegeven hebben dat die targets veel te hoog waren.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.192
    10.793
    113
    Je hebt je niet van je meest constructieve kant getoond door zo te vertrekken. Wat anderen ook zeggen, als niemand die targets haalde lag het dus niet aan jou. En ook als het wel aan jouw eigen functioneren lag, zou het sterk zijn als je zo zonder verbeterplanmen of wat ook ontslagen zou worden. Je had die twee weken kunnen gebruiken om de discussie aan te gaan over de werkdruk en ondertussen gewoon te blijven werken.

Als ik een werkgever zou zijn, zou ik iemand die niet optimaal functioneert maar wel zijn goede wil laat zien, de kans en ondersteuning geven om het gewenste niveau te bereiken. Iemand die er zo in staat als jij, sorry maar die hoeft niet terug te komen.

7. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Er is gezegd: of je vertrekt meteen, of je mag nog 2/3 weken uitzitten. De intentie was om me er hoe dan ook uit te zetten. Mocht het dusdanig verbeterd zijn, hadden ze het herzien. En ik wist dat ik dát niet waar kon maken. Dus het is bs dat ze me wellicht nog een kans hadden gegeven. In discussie gaan had ook geen zin, dat deden we met z'n allen al maanden, zonder resultaat.

Maar goed, maakt ook niet uit. Ik heb zojuist een baan aangeboden gekregen, die te combineren is met studie en vakantie, die veel dichter bij mijn interesses ligt. Zo valt het uiteindelijk toxh weer op z'n plek :)

Suzy85 vindt dit leuk.
  8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Fijn dat het opgelost is! En ik zou in tegenstelling tot velen wel het gesprek aan zijn gegaan om te kijken of terug komen een optie is... als ik dat graag zou willen. Waarom zou je dat niet doen? Nee heb je, ja kun je krijgen. En als je op het moment dat je ontslag nam emotioneel was, dan heb je ook nog wel een kans.

Picolientje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina