Heb wel een 25 uren contract. Word deze maand ook gewoon uitbetaald. Eerste week van augustus krijg ik mijn loon
Ik weet niet tegen wie je het nu hebt, tegen mij of TS, maar toen ik aangenomen werd was ik nog niet zwanger in ieder geval... Ik was in maart al aangenomen en begon pas 1 juni met werken ivm opzegtermijn van mijn oude werk... Je kan niet zomaar ergens vanuit gaan dus just saying... Misschien is het in de situatie van TS wel anders, ik zou het wel snappen als ze het bewust niet zou zeggen want je bent niets verplicht! Als je het eerste trimester afwacht ivm mogelijk miskraam enzo vind ik dat zeer begrijpelijk! zelfs bij een sollicitatie hoef je het niet te vertellen!
En denk dat jij dat ze dan de baan überhaupt gekregen had? Ik heb genoeg situaties gezien waarbij vrouwen alsnog niet werden aangenomen omdat ze eerlijk waren over de zwangerschap. Naar mijn idee heeft ze gewoon goed gehandeld, ze was ook nog niet eens door haar eerste trimester heen. Op mijn werk (ik heb een vast contract) heb ik het ook nog niet verteld omdat ik het eerste trimester wil afwachten.
Ik denk ook dat je je baan anders niet gekregen had. De manier waarop het contract opgesteld wordt, geeft ook al iets aan... Ik zou als je het kan verbergen echt je mond houden. Ik werd in mn 3e jaarcontract zwanger en mijn contract werd niet verlengd... Natuurlijk is het fijner om gewoon eerlijk te kunnen zijn, maar we leven niet in een periode dat dit altijd goed uitpakt. Succes!
Wij doen dat met de nieuwe regelgeving ook: 7 maanden contract geven met een maandproeftijd. Zegt niets over wat we van iemand ''vinden'' hoor. We willen gewoon een maand proeftijd hebben om te bepalen of het ''klikt''. TS ik zou het na mijn proeftijd vertellen. En daarna ligt het eraan. Een tijdelijk contract kunnen ze altijd van rechtswege laten aflopen zwanger of niet...
Ik was net zwanger toen ik aan mijn nieuwe baan begon waar ik tot 3 juli mocht blijven (was vanaf het begin zo afgesproken). Ik heb pas met 20 weken verteld dat ik zwanger was (bij mij zag je niks en nu is het nog steeds amper te zien). Als het goed is, mag ik in sept weer terugkomen. Ik werkte op een basisschool en in de zomervakantie is er geen werk.
Had het eigenlijk tegen TS. Natuurlijk ben je niet verplicht het te vertellen, maar ik vind het gewoon nétjes om openheid van zaken te geven. Heb genoeg voorbeelden in mijn omgeving waar dat goed is uitgepakt. Maar ik merk al dat ik hier alleen in sta. Dusss... succes met buik inhouden nog even!
Zoals meerdere al zeiden, denk niet dat ik de baan dan had gekregen. En n baan in deze tijd is hard nodig voor veel mensen, ook ik vind t belangrijk. Heb nu nog iets meer dan 2weken van m'n proeftijd over. En dan ga ik met d'r aan tafel zitten. Vind t zelf ook echt geen pretje om m'n mond zolang dicht te moeten houden. Maar denk toch echt aan de toekomst van mijn kind. Zolang ik nu geen werk heb, heb ik ook geen inkomen. En waar moet m'n kind dan van leven?! En denk niet dat ze me ergens anders nog gaan aannemen tijdens mijn zwangerschap..
Hier ben ik het helemaal mee eens. Mensen klagen altijd over werkgevers enzo maar ik vind transparantie een groot goed. Van beide kanten.
Dit dus. Hier eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Ik zou als werkgever niet blij zijn met de manier waarop je dit aanpakt. Succes ermee.
Om heel eerlijk te zijn snap ik de TS heel goed. In deze tijd is het hebben van een baan heel belangrijk, zeker met een kindje op komst. In een klein bedrijf is het wel lastig en zou ik misschien wat anders hebben gedaan, maargoed, desalniettemin snap ik je wel. Je bent niks verplicht om te zeggen nog.
Oei, ik ook niet en ik ben een werkgever. 😏 De kans is groot dat ze je nu juist eruit zal werken (dwz contract tzt niet zal verlengen) omdat je niet eerlijk bent geweest. Je had kunnen weten dat ze het als eenmansbedrijfje heel moeilijk kan opvangen als jij zwanger bent en het kost ook klauwen met geld. Bij een groter bedrijf ok, maar dit vind ik best asociaal naar je baas/werkgever toe. Ik zou er maar vanuit gaan dat je over een half jaar geen baan meer hebt......sterkte. 😐
Ze hebben altijd iemand op de achterhand! En mocht ik het na mijn proeftijd vertellen heeft ze dus nog 5 maanden de tijd om vervanging te regelen voor mijn verlof! Ook ik zou als werkgever niet blij zijn, maar zal t wel begrijpen! Mijn vriend werkt als schilder, dus die zit de winterperiode ook thuis! Dus we moeten iets. Om te zorgen da we geld achter de hand hebben. Mocht ze me na n half jaar geen verlenging geven. Jammer dan! Ze raakt d'r zelf een goede hulp aan kwijt! Misschien moeten mensen die d'r negatief over doen. Het zelf eens meemaken. Heb al meerdere reacties gehad dat d'r meer zijn die t zo doen, en die het dus wel begrijpen! Wat als ik in mijn proeftijd word ontslagen?! Denk je dat ze me ergens anders wel aannemen dan?! Tegenwoordig beginnen ze d'r nie meer aan geloof ik....
Als je vraagt om tips dan krijg je tips. Ook de tip om eerlijk te zijn. Je mag zelf weten wat je met die tips doet. Maar je hoeft mensen niet te beledigen die de moeite nemen om te reageren op je vraagom tips. Anders had je alleen moeten vragen om medeleven.
Je vraagt om tips van de mensen op het forum, dan krijg je ook eerlijke antwoorden. Ook als je het hier niet mee eens bent Ik had het zelf persoonlijk in mn proeftijd verteld, echter kan ik me goed voorstellen als iemand het niet doet. Als je bevestiging wil hebben dat je het na je proeftijd moet vertellen, zal je de vraag anders moeten formuleren. Nogmaals ik val je niet aan, het is mijn mening.
Als ze iemand achter de hand hebben waarom hebben ze jou dan aangenomen? Ik weet niet wat voor werk het is wat je doet maar als ze eerst jou in moeten werken en vervolgens moeten ze weer iemand anders inwerken dan kost dat veel tijd, energie en geld. Ook al ben je hier als werkgever voor verzekerd. Ik als werkgever zou je contract zeker niet verlengen, persoonlijk vind ik dit een nare streek. Ik communiceer open met mijn mensen en verwacht dat andersom ook. Ik heb ook ooit iemand aangenomen die onverwacht zwanger bleek te zijn. Zij kwam dit direct aan mij vertellen. Ik heb haar contract gewoon verlengd.
Ik vind dat je bij sollicitaties en in een proeftijd niet moet zeggen dat je zwanger bent. Je zit kennelijk in een positie dat je ondanks dat je zwanger bent toch aan een nieuwe baan wil of moet beginnen, dan moet je niet je (toekomstige) werkgever in de gelegenheid stellen te discrimineren op basis van geslacht, dat is feitelijk wat er gebeurt namelijk. Een man met een kindje op komst komt niet in deze spagaat terecht en dat is precies de reden dat zwangerschap geen grond voor ontslag mag zijn. Een werkgever heeft dit te respecteren. Een goede werkgever begrijpt dit ook.
omdat ze nu iemand heeft aangenomen voor de vakantie periode, zodat wij beide om de beurt vakantie kunnen nemen. Diegene heeft (nog) geen contract. Weet ook niet of ze van plan is om dat te geven. Maar de vakantie hulp neemt alles aan wat ze kan. Dus dan heeft ze iemand achter de hand! En die is pas na mij gekomen, dus daarom heeft ze mij aangenomen. Dan erbij. Zij belde mij of ik bij haar wou komen werken, omdat d'r iemand gestopt was. Anders had ik er echt niet gesolliciteerd in deze periode. T moeilijke is voor mij dat ze gewoon echt niet te peilen is. De ene dag denk ik echt dat ze het gewoon accepteerd en kei blij voor Me is de andere dag absoluut niet. Als ze nu altijd het zelfde zou zijn, is het misschien makkelijker, maar helaas! Volgende week ga ik het d'r vertellen en dan zullen we wel zien! Bedankt voor de tips!!
Mijn voorkeur zou toch echt uitgaan naar eerlijkheid. Zeker als je bij zo'n klein bedrijf gaat werken. Ik zou me als werkgever flink genaaid voelen, als je al zwanger solliciteerde en hier niets van hebt gezegd. Zelf ben ik net begonnen als invalkracht bij een groot bedrijf. Ik zie dat je echt als nummer (lees: stront!) behandeld wordt, dus in dat geval zou ik het niet gelijk zeggen als ik zwanger ben. Daarbij komt er dat er tig mensen de rij staan om daar aan de slag te gaan, dus een vervanger hebben ze zo gevonden.