Dilemma en twijfel

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door FantasyMom, 26 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FantasyMom

22 mei 2015
    95
    0
    0
    Eigen bedrijf + werkzaam voor werkgeveer
    Hey dames,

Ik heb even behoefte aan wat input van buitenaf.

Situatie is als volgt:
    Ik werk nu bijna 1,5 jaar voor een klein bedrijfje als helpdeskmedewerker.
    De helpdesk bestaat uit mij en 1 collega, dus echt heel erg klein.

Nu ben ik sinds eind mei gestopt met de pil en ben ik nog in definitieve afwachting of het raak is (beetje wazig "verlies"afgelopen dagen, maar goed, doet er even niet toe verder).

Per begin April hebben wij een horecagelegenheid overgenomen, waarin we momenteel nog druk bezig zijn de toko op de kaart te zetten.
    Bijna niemand kent het doordat de vorige eigenaar geen reclame maakte en we zijn nog druk met dingen opknappen enzo, gaat gestaag de goeie kant op maar we zijn nog lang niet zo ver dat we er 1 a 2 fulltime salarissen uit kunnen halen.

Vanaf begin April ben ik dus ook van 32 uur naar 20 uur werken voor de werkgever gegaan, maar werk alles bij elkaar zo'n 90 uur per week.

Nu heeft mijn leidinggevende eind April al aangegeven dat ze akkoord waren gegaan met 20 uur om me tegemoet te komen, maar dat ze eigenlijk 20 uur te weinig vinden.

Eind september loopt mijn contract af en ergens weet ik bijna zeker dat ik een keuze voorgelegd krijg: óf meer uren/terug naar het oude aantal uren, wat erin resulteert dat ik veeeeeeel minder tijd in de eigen zaak kan steken óf geen contractverlenging.

Mocht het nu wel raak zijn, ben ik tegen die tijd nog niet eens op de helft, maar dat erbij zal het voor hun waarschijnlijk een heel stuk makkelijker maken om voor de laatste optie te gaan.

Ik ben normaliter iemand die bij zo'n ultimatum meteen zegt "zoek het maar uit", maar ja vind maar eens iets nieuws voor 20 uur met een vergelijkbaar salaris, vergelijkbare uren (makkelijk combineerbaar met de eigen zaak) en al helemaal als je dan zo'n 12/14 weken zwanger zou zijn.

Ik wil het zwanger proberen te worden niet uitstellen (indien ik daar nog een keuze in heb op dit moment :p ), gezien het ook lang kan duren en ik ben 32, maar ik wil mijn baan eigenlijk ook niet kwijt.

Aan de andere kant wil ik me eigenlijk wel graag volledig op de eigen zaak kunnen storten gezien er nu ook dingen blijven liggen, omdat ik dan bijtijds weg moet omdat ik de volgende dag weer om 06.30u mijn bed uit moet.

Iemand een idee hierover?

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik zou zeggen wacht eerst eens af. Het is juni. Bereken begin aug eens door hoe het met jullie eigen bedrijf gaat. Aan de hand daarvan kan je kiezen of je wel of niet kan gaan voor volledig in de zaak.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Je kunt het blijde nieuws ook bekend maken na je contractverlenging als je je niet al te beroerd voelt tenminste. Als je 3 keer per dag kotsend boven de wc hangt dan weet iedereen wel hoe laat het is :).
    Je kunt altijd zeggen dat je het pas laat ontdekt hebt, dat komt voor.
    Ben je zwanger trouwens?

4. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    En als je ontslagen wordt heb je nog recht op ww voor die 20 uur. Dan kan je met UWV afstemmen tot wanneer je wel genoeg hebt om er wel van te leven.

Deel Deze Pagina