Mag je daar tegen bezwaar maken Zonder pardon ben ik ontslagen Was net een week aan het werk daar en werd net gebeld met deze mededeling. Ze waren me nog volop aan 't inwerken dus dat ze dan al beslissen mij te ontslaan,vind ik wel erg radicaal(dit zal ik dan ook in een eventueel bezwaarschrift zetten ivm WW enzo)
Beste Girl75, Ik begrijp dat je ontslag nogal onverwacht komt. Je mag altijd bezwaar maken tegen de beslissing van je werkgever als je het niet eens bent met je ontslag. Het is alleen niet altijd zinvol om bezwaar te maken. Je werkgever mag je namelijk zonder opzegtermijn ontslaan in je proeftijd. De proeftijd moet dan wel schriftelijk zijn vastgelegd. Is de proeftijd niet schriftelijk vastgelegd? In dat geval kun je bezwaar maken tegen je ontslag. Als je bent ontslagen in je proeftijd dan kan je soms toch een WW-uitkering krijgen. Je hebt recht op WW als het ontslag niet je eigen schuld is. Daarnaast moet je tenminste 26 weken hebben gewerkt en voldoen aan de voorwaarden voor de WW. Actuele informatie over ontslag in proeftijd vind je hier. Actuele informatie over het recht op WW vind je hier. Ik wens je sterkte. Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
ja kwam best onverwachts werkte er net een week,maar heb hiervoor ook altijd gewerkt,maar omdat ik er alleen voor kwam te staan(eigen keus)was ik aangewezen op een aanvullende uitkering van de Soc.Dienst dus weet niet hoe dat dan verder zit allemaal.
Beste Girl75, Heb je minstens 26 weken gewerkt in de 36 weken voordat je contract werd beëindigd? Dan heb je in principe recht op een WW-uitkering. Schrijf je zo snel mogelijk in als werkzoekende op www.werk.nl. Vervolgens kun je daar ook een WW-uitkering aanvragen. Binnen acht weken na de aanvraagdatum moeten we je aanvraag beoordelen. We proberen dit altijd binnen vier weken te doen. Lukt dit niet, dan kun je een voorschot krijgen. Je ontvangt dus altijd binnen vier weken een eerste betaling. Bij de beoordeling van de uitkering, wordt ook berekend of je recht op toeslag hebt. Hiermee wordt je uitkering aangevuld tot het sociaal minimum of tot het laatstverdiende salaris, indien dat lager is. Wanneer we aanvullen tot het laatstverdiende salaris, en je nog steeds minder dan het sociaal minimum krijgt, kun je een aanvulling bij de sociale dienst aanvragen. Actuele informatie over het recht op WW vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare