Ze gaan anders met mij om

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door merelfox, 17 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Hey dames,

Ik moet even mijn ei kwijt geloof ik.

Sinds 8 weken zwangerschap heb ik het op werk verteld, ik ben nu 12,5 week zwanger. Ik merk dat sinds mijn collega's het weten ze anders met mij omgaan. Een enkeling is enthousiast en vraagt steeds hoe het gaat. Maar de rest van mijn directe team lijkt me buiten te sluiten en achter mijn rug om over mij te roddelen.

Ik mag opeens minder vaak met mensen uit mijn team carpoolen (terwijl ik dan later zie dat ze anderen wel een ritje aanbieden).

Ook verdraaien ze dingen die ik zeg achter mijn rug om. Zo werd ik vandaag beschuldigd dat ik over iemand zou roddelen dat ze het werk niet aankan. terwijl ze het zelf gister had aangegeven in een meeting en ik puur aan het bespreken was of we haar niet wat stress konden wegnemen.

Ik voel me heel erg "de lul" op werk hierdoor. En met de hormonen erbij word ik er eerlijk gezegd een beetje depressief van.

Het is niet het soort bedrijf waar je dit makkelijk kan aankaarten of waar dit soort dingen serieus worden genomen. Waarschijnlijk zullen ze zeggen "je bent gewoon wat hormonaal".

Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewoon vragen of je mee kunt rijden... niet afwachten of je wordt gevraagd ;)

Wanneer ze je aanspreken over dat "roddelen" dan gewoon rechtstreeks aangeven dat de persoon in kwestie het "op tafel" heeft gelegd en dat je niet achterbaks over haar/hem hebt zitten kletsen.

Sommige bedrijven hebben inderdaad een aparte cultuur en sommige mensen kunnen niet goed omgaan met zwangeren op de één of andere manier. :D

3. merelfox

merelfox Actief lid

4 dec 2013
    445
    0
    0
    Ik had het ook netjes gevraagd hoor, antwoord was "nee dat kan vandaag niet". en vervolgens toen ze dachten dat ik weg was kon iemand anders opeens wel weer mee rijden.

ja ik denk ook dat sommige mensen een beetje kortsluting hebben als het gaat om zwangere vrouwen om zich heen. Maar goed... hopenlijk volgend jaar een nieuwe baan dichter bij huis :)

4. Soezetje

Soezetje Actief lid

27 okt 2014
    101
    0
    0
    Wat een misselijke bedoening zeg, dat is echt schandalig. Het is toch hartstikke leuk dat je zwanger bent. Laat ze lekker kletsen. Ik hoop echt voor je dat je snel iets anders gevonden hebt. En geniet vooral van je zwangerschap en laat je niet gek maken door een stel etters op het werk!

Deel Deze Pagina