Ontslag met wederzijds goed vinden en nieuw werk.

Discussie in 'De lounge' gestart door PenF, 6 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peet1369

Peet1369 Actief lid

6 dec 2018
    399
    354
    63
    Vrouw
    De kans is dan wel groot dat men later in dienst gaat bij een eventuele nieuwe werkgever en even geniet van de vrije tijd, ik zou er eerder inzetten dat er dan 70 procent van het bedrag vervalt o.i.d.

DQueen vindt dit leuk.
  2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.388
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Bedankt allen voor jullie antwoorden! Ga het nog even verder onderzoeken morgen :)

3. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ga je nu iets heel anders dan onderwijs doen? En 3 maanden opzegtermijn? Was dat contractueel zo, of doordat je al zo lang (10-15 jaar hoort bij 3 maanden toch?) in dienst bent?

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.388
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ja ga het onderwijs uit. En daarom ben ik zo blij als ik ergens die kans krijg! Had een contract voor onbepaalde tijd, 5 jaar bij deze school. Helaas in het CAO is 3 maanden opzegtermijn opgenomen. Zit nu al bijna een maand thuis, maar eerst juridisch gedoe natuurlijk.

DQueen vindt dit leuk.
  5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.916
    7.987
    113
    Als er niets over staat in de vaststellingsovereemkomst kan het gewoon. Er is geen grond waarop jouw oude werkgever dan onder de afspraak uitkan. Het is voor je oude werkgever ook eigenlijk niet relevant.
    Zij wilde van je af en moeten daar een bepaald aantal maanden voor betalen (wettelijke opzegtermijn).
    Ze hebben er zelf voor gekozen jou vrij te stellen van werk, dus ben je nu vrij te doen met je tijd wat je wil, dus ook werk. Het is niet verboden 2 dienstverbanden te hebben. Ik zou het doen en geniet van je extra centjes :)

zon1980, PenF en DQueen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina