Bioclin Multi-gyn voor jeuk en branderigheid schaamlippen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Elleke, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Hoi hoi! Een vraag: sinds een week heb ik last van ongemakken bij m'n schaamlippen; een jeukend, prikkend brandend gevoel.. Het is niet zo dat ik alleen last heb bij m'n vagina, juist niet veel, maar van voren tot aan de vagina ongeveer. Ik word er echt gek van! Heb verder nog geen dokter gebeld of ik een schimmelinfectie heb, maar ik las op internet over Bioclin Multi-gyn Acti Gel. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben ook bang dat, als ik een schimmelinfectie heb, dit gevaarlijk is voor ons kindje! Is dit zo?

2. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Ik ben hier niet bekend mee. Dat wat jij heb klinkt absoluut als een schimmelinfectie. Bij uitwendige jeuk kan je tegenwoordig ook daktarin halen bij drogist. Dit werd altijd bij voetschimmels gebruikt, maar doktoren schrijven het nu ook voor bij uitwendige vaginale schimmelinfectie. Bij mij werkte het erg goed. Dit mag tijdens zwangerschap gewoon gebruikt worden. De schimmelinfectie kan nu geen kwaad voor het kindje, wel is het belangrijk dat je het voor de bevalling behandeld anders geef je de schimmel door aan je baby en dat is gewoon heel vervelend. Sterkte ermee!

3. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik zou gewoon eff de dokter bellen....Ik heb hier ook last van gehad tijdens de zwangerschap, meerdere keren zelfs:(. Wat is dat een vervelend gevoel.
    Ik kreeg eitjes omdat ik ook jeuk van binnen had en creme voor de buitenkant en wat een opluchting was dat;).

Het is niet gevaarlijk voor je kindje alleen is het wel beter dat je er met je bevalling vanaf bent omdat je kindje anders spruw kan krijgen

4. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Als je een schimmel hebt, moet je die met een myconazol houdende creme bestrijden. Om schimmeltjes te voorkomen of de irritatie achteraf te bestrijden, is Bioclin actigel een geweldig product. Het werkt direct, en is verder niet medicinaal - het is kalmerend (vergelijkbaar met een aftersun zeg maar ;)). Dat zou je zonder problemen bij een zwschap moeten kunnen gebruiken. Maar laat eerst even nakijken of het geen schimmeltje is! Een HA kan dat meteen zien.

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt voor de reacties! Mag je de Daktarin gewoon van onderen erop smeren? Dit is verder niet schadelijk of zo?

6. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Nee, daktarin is absoluut niet schadelijk. Ik heb het de hele zwangerschap nu al standaard in huis. 2x per daags een heel dun laagje er op smeren na een paar dagen merk je gelijk verschil. Je kan het ook bij apotheek halen, maar daar is het duurder. Bel gewoon even de assistente van je huisarts op zij kan dit gelijk bevestigen. Ik heb trouwens nog nooit inwendig onderzoek moeten laten doen bij een schimmelinfectie. Dit is zo,n bekend zwangerschapsprobleem. Bij symptoom beschrijving schrijven ze gelijk een middeltje voor. Als je ook jeuk en branderigheid krijg inwendig, schrijven ze jou ook daktarin in vorm van eitjes toe. Succes!!!

7. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Bedankt! Ik heb net Daktarin gekocht en een heel dun laagje aangebracht! Hopelijk helpt het mij ook met een paar dagen want je word echt gek van die jeuk en branderigheid! :( Bedankt voor je advies!

8. BioClin

BioClin Nieuw lid

11 aug 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het hebben van een vaginale schimmelinfectie is heel vervelend en zeker tijdens de zwangerschap. Helaas komt zo'n infectie tijdens de zwangerschap vaker voor omdat de pH van de vagina niet optimaal is (door hormoonschommelingen) en de schimmel hierdoor meer kans krijgt om te groeien. Je kan hiervoor Daktarin gebruiken.
    Multi-Gyn Actigel helpt tegen jeukende en prikkende schaamlippen en zorgt er inwendig voor dat de pH hersteld. Multi-Gyn Actigel kan zonder gevaar gebruikt worden tijdens de zwangerschap.

Deel Deze Pagina