Hoi meiden.. Ik heb een vraag en mischien dat iemand hier er antwoord op weet; Ik ben sinds vandaag 100% ziekgemeld maar werk therapeutisch op mn werkdagen 6uurtjes. Dit kan ik ook best en is verder geen probleem. Nu heb ik in september 2 weken vakantie gepland staan, nu is mijn vraag; Lever ik daar nu alsnog mijn dagen voor in ivm ziektewet of niet of alleen de 6uurtjes die ik nu werk ipv normle 8u. (ik werk fulltime,zorg 36u) Was ik benieuwd na want weet dat mijn man na een klaplong en o.k zijn dagen terug kreeg omdat hij in de zw zat op dat moment..
volgens mij krijg je de dagen terug als je 100% in de zw zit. Maar je kan het beter effe navragen. Je bouwt ook vakantie dagen op als je in de zw zit wegens zwangerschap
Als jij 6 uur per dag therapeutisch werkt en deze wilt opnemen om vrij te krijgen dan kost je dit je normale uren die je ook kwijt zou zijn als je niet ziek was. Dit omdat je vakantieopbouw gewoon doorloopt tijdens je ziekte.
vakantie was al aangevraagd en goedgekeurd voor ik zwanger was en in de ziektwet zat, ik dacht dat je dan inderdaad niet je volledige uren hoefde in te leveren..Maar ik vraag het wel even na hoe dat zit..
Dat dacht ik dus ook Pandora! Alleen bij ons doen ze moeilijk over uren mee nemen naar volgend jaar..Lijkt me dat je daar dan ook van vrijgesteld wordt.. anders ben ik ze na december alsnog kwijt..
Wettelijk gezien blijven vakantieuren 5 jaar geldig, dus ze kunnen het niet zomaar maken om ze van je af te pakken. Het kan zijn dat ze bij jullie andere regels hebben, maar dat zou je even na moeten vragen. Daarbij moet je wel redelijkerwijs kans gehad hebben om ze op te nemen. Zit je in de ziektewet, dan kan dat dus niet en blijven ze dus staan. En voor zover ik weet, als je 100% ziekgemeld bent, en therapeutisch werkt kost het je dus geen vakantieuren. Zou je 50% ziekgemeld zijn, kost het je ook maar 50% van je vakantiedagen.