Ik heb mijn WW stopgezet omdat ik nu een freelanceklus doe. Deze duurt waarschijnlijk maar kort, dus ik zit vermoedelijk over een aantal maanden weer in de WW (Binnen zes maanden kan ik de rest van mijn WW weer "opstarten" zoals ik heb begrepen.) Ik stelde hier ook al eerder vragen over. Nu ben ik over 3 weken niet meer verzekerd voor arbeidsongeschiktheid. Kan ik me voor een korte periode bijverzekeren bij het UWV? Ik zie overal dat verzekeraars je gelijk een contract van 3 jaar aansmeren Ik ga ervanuit dat ik na deze opdracht weer gewoon een baan ga zoeken en zit dan dus voor duizenden euro's aan een verzekeringscontract vast dat ik niet meer nodig heb.
Beste Moniponi, Op de website staat dat je de vrijwillige verzekering op ieder moment kunt beëindigen: "U kunt uw verzekering beëindigen wanneer u wilt. U heeft dus geen opzegtermijn. Wij beëindigen de verzekering op de dag dat wij het wijzigingsformulier ontvangen." Over de voorwaarden voor vrijwillige verzekeringen kan ik je niet informeren. Ik raad je aan om daarover contact op te nemen met de afdeling vrijwillige verzekeringen (020 - 752 42 90). Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare