Beste uwv. Ik zit al een geruime tijd thuis en nu heb ik wia aangevraagd. Maar waarschijnlijk komt ik niet aan het procenten dat je afgekeurd moet worden omdat mijn loon laag lag. Net boven het minimum. Maar nu vroeg ik me het volgende af. Ik ben voor het laatst in jan 2013 op gesprek geweest. In aug is er nog ee telefoontje geweest van het uwv uit. Voor mijn gevoel is er weinig aan mijn reintratie gedaan vanuit het uwv ik had namelijk geen werkgever. Maar als een werkgever te weinig doet om een werknemer te laten reïntegreren kunnen ze loonsanctie krijgen geld dit eigenlijk ook voor het uwv?
Beste Mommy1983, Je vraagt je af of een loonsanctie mogelijk is als je vindt dat er vanuit UWV te weinig is gedaan aan re-integratie. Ben je in dienst van een werkgever dan kan UWV de werkgever inderdaad een loonsanctie opleggen als er niet voldoende is gedaan aan re-integratie. Heb je geen werkgever en ontvang je een Ziektewet-uitkering van UWV? Het opleggen van een loonsanctie is dan niet mogeljik. Dit betekent dat de maximum duur van je Ziektewet-uitkering ( 104 weken ) niet kan opschuiven. Vanzelfsprekend horen er vanuit de Ziektewet-uitkering wel afspraken te worden gemaakt over re-integratie. Daarbij moet dit stappenplan worden gevolgd. Uiteindelijk maakt UWV een verslag van je re-integratie. Je kunt over dit verslag je eigen oordeel geven. Bij de beoordeling van de WIA-uitkering wordt dit re-integratieveslag en jouw oordeel gebruikt. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
oke en hoor je dat dan eigenlijk al bij een verzekeringsarts? daar ben ik al geweest maar die wimpelde me een beetje af zeg maar we hebben eerlijk aangegeven dat we het eigenlijk aar raar vinden dat er zo weinig aan gedaan is. Er is al gezegd dat ik ook naar een arbeidsdeskundige moet gaan ze het daar dan over hebben ofzo. In het plan van aanpak staat alleen dat ze denken dat ik met 3 maanden wel weer beter was helaas is dit dus niet het geval en moet ik nu wia aanvragen.
Beste Mommy1983, Of er een loonsanctie wordt opgelegd hoef je niet direct bij de verzekeringsarts te horen. Als de loonsanctie wordt opgelegd, worden jij en je werkgever daarover schriftelijk geïnformeerd. Dit geldt dus alleen wanneer het gaat om een werkgever. Richting UWV kan geen loonsanctie worden opgelegd. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare