Wanneer toehoren contractverlening of einde dienstverband?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zomerrr, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Hoi meiden,

Mijn contract loopt 31-03 af en heb tot nu toe nog niks gehoord of deze verlengd gaat worden.

Ben ik te ongeduldig?:)

Hoelang hoorden jullie het van te voren?:)

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik wist al een jaar van te voren dat ik geen vast dienstverband zou krijgen. Als je het niet weet, zou ik het zelf gewoon gaan vragen. Weet je iig waar je aan toe bent.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Officieel hoeven ze volgens mij niets te zeggen. Er staat een einddatum vast immers. Als ze een beetje netjes zijn informeren ze je zo snel mogelijk.
    Het is ook niet raar om er zelf even naar te vragen hoor.

4. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ze mogen een dag voordat je contract afloopt nog vertellen dat je morgen niet meer terug hoeft te komen, maar het is wel netjes als ze het eerder laten weten. Ik zou gewoon eens in gesprek gaan met je leidinggevende.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik meen me te herinneren dat daar 1 maand voor staat.

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik weet dat ze officieel niks hoeven te zeggen maar ik zit wel met een opzegtermijn van een gastouder:)

Normaal krijg ik bij elk gesprek (ruim) van te voren een uitnodiging via outlook en die heb ik ook nog niet gehad;)

7. Evientje

Evientje Niet meer actief

Ik zou kijken of er iets in het contract daarover staat opgenomen! Snap wat je bedoeld mijn contract loopt af op 1-4-2014, maar heb in mijn contract wel staan dat ze het 6 weken van te voren moeten vertellen, maar hier ook nog niets gehoord alleen een planningsoverleg volgende maand! Als ik van de week niks hoor dan ga ik het wel vragen... Dan weet ik ook of ik positief kan reageren op opties!

8. Evientje

Evientje Niet meer actief

Je hebt in geval van ww gewoon nog 3 maanden recht op kinderopvangtoeslag, kreeg ik vorig jaar te horen! Dan heb je evt de tijd om op te zeggen, of in de tussentijd als je veel geluk hebt een nieuwe baan te hebben!

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ze hoeven niks te zeggen, einde contract is einde contract. Ze kunnen nog 1 dag van te vore zeggen van je hoeft morgen niet meer te komen...
    Mijn zwager heeft maandag te horen gekregen dan hij tot eind deze maand werk daarna niet meer.
    Wie weet krijg jij wel een verlening of een vaste aanstelling.

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    als in je contract staat dat deze van rechtswege eindigt op de einddatum, hoeven ze niks te zeggen.... staat dat er niet in, dan een maand van te voren, dus uiterlijk 28 feb.

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    maar als ze niks zeggen gaat een tijdelijk contract toch over in een vast contract? of heb ik dat verkeerd?!

12. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Als er niks gezegd wordt en je werkt ook maar een uur de dag na het einde van je contract moeten ze je contract iig verlengen! Maar hoeft volgens mij niet gelijk onbepaalde tijd te zijn...

13. Koon

Koon Niet meer actief

Klopt, volgens mij moet je dan een contract krijgen evenredig aan het vorige. Dus geen vaste aanstelling.

14. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Klopt behalve als ze het niet meer mogen verlengen dan word het een vaste aanstelling.

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ze mogen je idd tot op de laatste dag nog laten weten of je contract nog verlengd zal worden of niet maar een beetje een goede werkgever zal dit wel eerder doen.
    Als je niks hoort en toch doorwerkt wordt je contract onder dezelfde voorwaarden verlengd.

16. Lovel

Lovel Actief lid

16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Volgens mij is het tegenwoordig (sinds 2014) zo dat de werkgever minimaal een maand van tevoren moet aangeven als het contract niet verlengd wordt. Dit geldt wel als het contract een lengte had van 6 maanden of langer.

Deel Deze Pagina