Ik ben op dit moment bijna 23 weken in verwachting, en werkzaam als huishoudelijke hulp, voor 4 ochtenden. Ik doe dit werk al zo'n 5/ 6 jaar bij vaste clienten. Ben nu in zwanger van de 2de en ik merk dat ik het tijdens het werk al echt zwaar krijg. Ik heb nog niet echt een heel dikke buik, maar hoe rustig aan ik ook werk, ik heb steeds harde buiken. Ik probeer wel in een rustiger tempo te werken maar ik ontkom er niet aan steeds te bukken tijdens stoffen en zuigen, stoeltjes tafeltjes etc aan de kant te zetten. Ik werk altijd hard, heb me nog nooit ziekgemeld in al die jaren, maar begin me nu toch af te vragen hoe ik dit nog moet volhouden tm het zwangerschapsverlof. Ik ben helemaal kapot als ik smiddags thuis kom, en heb dan helemaal geen zin meer om thuis ook nog maar iets te doen. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of het zelfde werk doen, wil me ook niet zomaar ziek melden. Het wil ook nog wel, maar merk dat het niet fijn gaat met steeds maar harde buiken..
Ik ben ook hulp in de huishouding en ik werk 3 dgn in de week. Maar ik moest stoppen van de gyn nadat ik constant harde buiken kreeg met 34 wkn. Dus ik zou tot 34 wkn werken en echt niet langen, want eerlijk is eerlijk het werd mij ook te zwaar. Misschien is het een idee nog vakantie dagen op te nemen voor je zwangerschapsverlof. Denk aan je zelf hoor, ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen bij je clienten, maar ze snappen het best wel denk ik. Ik ga nu nog telkens af en toe bij een client langs voor een babbeltje