nieuwe baan en zwanger

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Chantallcindy, Dec 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

Mar 10, 2012
    3,669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    hoi

ik heb in november gesoliciteerd voor een nieuwe baan en daar ben ik per 1 jan aangenomen nu heb ik begin dec ontdekt dat ik zwanger ben.
    ik krijg een contract tot 1 juni en dan wordt hij als ik mijn werk goed doe verlengd
    nu twijfel ik wanneer ik het mijn nieuwe baas moet vertellen nu al of pas als ik 12 weken ben ?

wat vinden jullie ben ook bang dat ze dan na 1 juni mijncontract niet verlengen

2. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je bent nog niet begonnen, ik zou het in het eerste persoonlijke overleg wat je met je leidinggevende hebt vertellen.
    De kans is er inderdaad dat ze je contract niet gaan verlengen, maar dit weet je nu nog niet.

3. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    Ik zou wachten tot de eerste goede echo. Dus rond een week of 10/12. Zeker als je je goed voelt en niet te opvallende symptomen hebt.
    Je hebt waarschijnlijk een proeftijd en het is toch wel fijn als je die eerst door bent. Zeker met een prille zwangerschap kunnen ze vast wel begrijpen dat je het niet eerder hebt verteld.

4. sanntje

sanntje Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,304
    1
    36
    Female
    NULL
    Hier hetzelfde meegemaakt!!
    Tijdens sollicitatie nog niet zwanger... maar toen ik begon was ik pril zwanger. Had 3 maanden proef tijd maar was zo bang dat ik er in mijn proeftijd uitgegooid zou worden!
    Ik heb uiteindelijk, na mijn eerste echo, in mijn proeftijd, verteld aan mijn leidinggevende van mijn zwangerschap.
    Heb hier bewust voor gekozen zodat mocht ik mogen blijven, ik dan tenminste weet dat ik mag blijven omdat ik mijn werk goed doe ;)
    Ik zag super tegen het gesprek op, en het is 100% meegevallen...
    Nou lig ik er de hele bouwvak uit, super drukke periode... na mijn verlof kom ik een paar weken terug en dan weer 3 weken vakantie... en dan loopt mijn contract alweer bijna af!
    Ook weer spannend dus! Maar mijn leidinggevende zegt, dat ik me niet druk hoef te maken. Als ik me gewoon inzet zoals van ieder ander verwacht wordt is er niets aan de hand...

Hoop dat je hier wat aan hebt!! Ik heb van te voren ook vanalles op gezocht op internet, en maakte me zo druk dat ik dadelijk zonder werk zou komen te zitten...
    Het kan 2 kanten op... hier gelukkig de goede kant!
    Hoop bij jou ook.. succes iig!

5. Es85

Es85 Niet meer actief

Heb hier ongeveer in hetzelfde schuitje gezeten. Alleen wist ik tijdens mijn eerste sollicitatiegesprek al een week dat ik zwanger was.
    Op het moment dat ze mij belden dat ik was aangenomen heb ik gezegd dat ik zwanger was. Mijn leidinggevende (vanaf 1 januari dan) zei dat hij blij was dat ik het nu had gezegd en niet als ik mijn contract al had getekend. Dan had hij zich 'genaaid' gevoeld. In mijn geval had ik ook niks te verliezen want ik had nog een andere baan. Maar wat ik wel duidelijk merkte is dat de eerlijkheid enorm gewaardeerd werd!

6. Puck1

Puck1 Bekend lid

Feb 3, 2009
    979
    9
    18
    Ik heb in net zo'n situatie gezeten en helaas zit ik nu dus wel weer zonder werk. Was allemaal geen probleem werd er gezegd, maar ben dr dus wel uitgeknikkerd om de meest lullige reden wat ze niet wouden toelichten (omdat ze dat ook niet konden want er was geen aanleiding). Hoop voor je dat je meer geluk hebt.

Share This Page