De volgende vraag heb ik ook aan het UWV team gesteld maar ben erg benieuwd naar jullie meningen/ervaringen hiermee. Ik ben voor mijn verlof ziek gemeld op mijn werk ivm zwangerschapsklachten. Ik had destijds veel overuren staan. Na mijn bevallingsverlof ben ik weer ziek gemeld ivm het herstellen van de keizersnede. Al die tijd ben ik 100% ziek (werk therapeutisch) en kreeg ik een uitkering van het UWV (nu dus nog steeds) De uitleg die ik kreeg is dat de eerste maand mijn ingeplande uren nog zijn geteld, ik stond te weinig ingepland dus daardoor ben ik een aantal overuren kwijt. (terwijl ik als ik niet ziek was geraakt extra uren had ingepland om extra werkzaamheden te doen die niet in het rooster verwerkt worden) Toen ik terugkwam na mijn bevallingsverlof stond ik weer te weinig ingepland en dus ben ik ook daardoor weer uren kwijt. Kan dit? Mijn werkgever krijgt 100% uitkering maar kort mij wel op mijn overuren, zelf vind ik het erg raar en ook oneerlijk dat ik door ziekte mijn overuren kwijt raak (waar ik hard voor heb gewerkt om het bedrijf te helpen!)
Naar mijn idee kan die NIET... Maar ik ben geen jurist. Ben je niet lid van een vakbond? Werk je toevallig in de zorg? Nu '91 even bellen...
Dit mag je werkgever niet doen... ze hebben het bij mij ook geprobeerd, maar ik heb de rechtbijstand ingeschakeld. Mijn overuren moeten nog staan (als het goed is) en worden aan het eind van het jaar uitbetaald. Ingeplande uren hebben niks met je overuren te maken. Dit is vast een manier van je werkgever om zo goedkoop mogelijk onder de overuren uit te komen....