Ontslag nemen tijdens verlof?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Angelique88, 9 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique88

    29 jan 2020
    7
    1
    3
    Vrouw
    Ik heb besloten om na mijn verlof niet te blijven werken, nu is mijn vraag wanneer ik het beste ontslag kan nemen.
    Mijn contract loopt tot 11 weken voor mijn uitgerekende datum en ze hebben mijn een contractverlenging gegeven het valt dus ook niet in de 10 weken voor bevalling.
    Ik wil het ook optijd aangeven op mijn werk maar niet mijn zwangerschapsuitkering ervoor inleveren....
    Gr Angelique
     
  2. Angelique88

    29 jan 2020
    7
    1
    3
    Vrouw
    P. S ik heb mijn contract verlenging nog niet getekend (contract eindigt 5 juni) en de verlenging heb ik dus al binnen gehad.
     
  3. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wat staat er als opzegtermijn in je vervolgcontract? Die zou je dan kunnen aanhouden lijkt me.
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Check inderdaad eerst even of je tussentijds mag opzeggen. Zo ja, dan zou ik pas mijn ontslag indienen tijdens het bevallingsverlof. Heel "lullig" gezegd: je weet nooit wat er gebeurd in de komende weken/maanden. Wie weet "moet" je wel blijven werken na de bevalling ivm bijv een relatiebreuk ofzo, uiteraard moet je daar niet van uit gaan, maar het leven kan raar lopen.
     
  5. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.646
    1.286
    113
    Ik zou ook gewoon de uiterste datum aanhouden. Dus als je 1 maand opzegtermijn hebt, dan 1 maand voor je weer zou moeten gaan werken opzeggen (vaak in het wel alleen per de 1e van de maand).
     
  6. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Ik heb destijds pas na de bevalling (en het herstel) opgezegd conform wettelijke opzegtermijn van 1 kalendermaand (geen CAO, wel tellend vanaf de 1e).

    Aangezien ik nog vakantietegoed had (wat tijdens je verlof gewoon doorloopt), heb ik dat opgenomen om het gat tussen einde verlof en de opzegtermijn te dichten.
     
  7. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Ik zou pas na de bevalling opzeggen.

    Je wilt er eigenlijk niet aan denken maar mocht er nog wat mis gaan heb je straks helemaal niets meer.
     

Deel Deze Pagina