Ontslag nemen tijdens ziekte voor een nieuwe baan

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaTal85, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Sorry dames, ik heb het erg druk gehad!

De training was uitgesteld en ben dus gewoon bij mijn werkgever aan de slag gegaan!

Afgelopen maandag en dknsdag de training gehad en aangenomen, maar... ik doe het niet! In het salaris wat ze me hadden verteld, zit al vakantiegeld en dagen, ik zou daardoor maar 30,00 meer verdienen en met de extra dag opvang zouden we er 60,00 per maand op achteruit gaan! Als dat alles was, met uitzicht op verhogingen elk jaar, ok... maar ik hoorde pas eind van de training, omdat ik ernaar vroeg, dat ik geen contract krijg voor 24 uur, maar een min-max contract voor 4 uur.... ik ben in het verleden al vaker op deze manier belazerd, dus ik heb afgezegd!

Ik heb heel veel bekkenpijn van mijn huidige werk, zelfs van de drie keer vier uur, maar ik ga een bekkenband aanschaffen en kijken of dat me gaat helpen! Ik ga zo weer beginnen voor de komende drie dagen! We zullen zien hoe alles gaat lopen! Ik blijf in ieder geval rustig op zoek gaan, wan drie dagen negen iur staan ga ik geen jaren meer volhouden, dat is duidelijk!

2. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Mijn eerste gedachte, wat contract betreft, zo iets bespreek je toch eerst voor je uberhoud aan de trainingsdagen gaat beginnen.had je 2 dagen gescheeld heb je die dagen wel betaald gekregen?

Van het loon dat is bij heel veel callcenters zo, net als die contracten. helaas.

sterkte bij je oude werkgever dan maar he.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.558
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoeft niet hoor, mijn stiefdochter werkt ook bij een callcenter (zorgverzekering) en die krijgt een redelijk uurloon, gewoon vakantiedagen en ook een normaal aantal uren! Inmiddels zit ze er al een paar jaar en vast contract, vaste uren etc.

4. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik zeg ook bij veeeeeeeeeel, lezen, ik zeg niet overal.(heb zelf nl al bij veel callcenters gesolliciteerd en bij veel was het zo geregeld als bij TS, bij een enkele niet) maar outbound bellen ben ik niet geschikt voor is gebleken. ;)

wel blijft het zo dat je dit soort dingen bespreekt voor je uberhoud aan proefdraaien gaat beginnen (lijkt mij)

5. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.006
    113
    Bij veel callcenters draai je proefuren op eigen kosten. Sterker nog; in de meeste contracten staat ook dat als je binnen zoveel tijd afhaakt, de trainingsuren niet betaald worden. Tegenwoordig een heel normale insteek, wat ik overigens echt belachelijk vind. Ik lever een dienst en daar wil ik centen voor zien. Zo simpel is dat. Maar je wordt dus bijna verplicht om mee te gaan in deze bizarre regeling. Schandalig eigenlijk.

6. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    De trainingsdagen was nog de sollicitatieprocedure, ze zijn hier nogal streng! En daar krijg je dus dit soort dingen pas te horen! Het waren twee avondjes en die worden daar zowieso niet betaald!

7. MamaTal85

MamaTal85 Fanatiek lid

13 sep 2011
    2.089
    204
    63
    NULL
    NULL
    Even duidelijker het is dus niet zo dat ik voor ze gewerkt heb, het was echt verkoop en systeem training met een toets daarna!

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    wat absurt zeg, nou dan was ik dus zeker niet gegaan, dat beloofd bij voorbaard al weinig goeds.
    zonde van je tijd.

als iedereen het vertikt om voor nop die dagen te gaan draaien, dan gaan ze vanzelf overstag om het wel te betalen. echt absurt.

(heb dit soort voorstellen ook gehad hoor, zelfs een calcenter dat als je je dagdoel niet haalde ze je die dag niet zouden uitbetalen, nou heb gelijk bedankt.kom op zeg)

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik hoop dat je snel een fijne baan vindt die minder belastend is voor je. Een bekkenband is geen oplossing, maar geeft erg veel verlichting! Succes.

Deel Deze Pagina