Lakse werkgever

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door DotjePK, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Best webcareteam

Ik heb een vraag tav het aanvragen van mijn zwangerschapsverlof/uitkering.

Mijn baas in nogal laks en ik ben bang dat hij straks te laat is met het doorgeven aan het UWV. Kan ik dat niet zelf doen, of heb ik een pressie middel zodat hij alsnog een beetje tempo gaat maken.

Alvast bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste DotjePK,

Ik begrijp dat je bang bent dat de werkgever te laat de aanvraag gaat doen voor de zwangerschaps- en bevallinguitkering ( WAZO ). Je wilt weten of er een manier is om de aanvraag goed te laten verlopen.

Ben je zwanger en heb je een werkgever? Dan doet de werkgever de aanvraag voor de WAZO.
    De werkgever kan de aanvraag van de WAZO maximaal 4 en minimaal 2 weken voor de ingangsdatum van je verlof indienen.

In de meeste gevallen betaald de werkgever tijdens verlof je loon door. Dit bespreek je met de werkgever bij het aanvragen van de WAZO.
    Je kunt je werkgever voorstellen om samen de aanvraag te doen. Hij/zij kan het aanvraagformulier hier vinden.
    In de periode dat de werkgever de aanvraag moet doen kun je contact opnemen met UWV Telefoon Werknemers 0900-9294 om na te vragen of de aanvraag al binnen is.

Actuele informatie over het aanvragen van de WAZO, vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina