Hallo dames. Ik moet even mijn ei kwijt hoor haha. Sinds 1 januari zijn mijn man en ik gestopt met roken. Ik ben al eens eerder gestopt. Dat was toen ik een positieve zwangerschapstest in handen had. 3/4 pakje weg gegooid. Of naja. Aan mijn man gegeven. Dat ging toen zonder enige moeite. Na de bevalling nog 5 weken niet gerookt. Maar een eerste kindje gaf toch behoorlijk wat stress, gecombineerd met slaapproblemen. (Ik durfde niet te slapen uit angst dat ik mijn zoontje niet zou horen, ondanks de camera op zijn hardst op mijn nachtkastje stond) ben ik stom genoeg weer begonnen met roken. Hoe wel het me wel een hoop ontspanning gaf. Naar nu. 1 januari zijn manlief en ik tegelijk gestopt. Maar man man wat heb ik trek in een sigaret.. sinds we gestopt zijn slapen we beiden slechter. Steeds wakker worden. Veel dromen en woelen. Gelukkig beiden nirt chagrijnig, maar wel heel erg onrustig. Nu maar aan de crackers gegaan om maar iets te doen te hebben.. Hoop toch dat die onrustigheod verdwijnt. Heb er overdag geen last van. Dan ben ik bezig met werk en de kleine. Maar s avonds als zoonlief op bed ligt.. dan begint het.. Zo. Daar ligt mijn ei... haha
Oh, goed bezig!!!! Ik ben er nu 1,5 jaar vanaf. Knop omgedraaid, en gestopt. Was er zo klaar mee! De eerste weken veel last gehad, maar na een week of 6 ging het steeds beter. Voel me zo fijn dat ik niet meer rook. Hou het vol, het word echt beter!!!
Ik wil het voornamelijk voor mijn kind. Zijn we samen aan het spelen. Zegt mijn brein: tijd voor een peuk. Kind in de box. En naar buiten om te roken... gekkenhuis. Ligt kind op bed. Ik peukie doen. Kind huilend wakker. Sta je daar bij je kind stinken naar de rook.... lekker dan En ik wil gewoon niet zo'n moeder zijn die de sigaret belangrijker vind dat haar kind. Was een jaar geleden met een vriendin en haar dochter gaan zwemmen. Zij wilde nog roken. Kind maar wachten. Kind zei: mama kom nou zwemmen! Moeder zei: even wachten. Eerst mijn sigaret oproken.. Dat wil ik dus gewoon niet. Dat is echt de hoofdreden dat ik gestopt ben.
Goed van jullie!! Ik ga volgende week vrijdag samen met een vriendin stoppen, we zijn ons al aan het voorbereiden, ieder een boek (nederland stopt en van Allan Carr) om ons gemotiveerd te houden, heb al zuigtabletjes in huis (en al wat van gebruikt). Ben al wel een paar dagen aan het minderen, de laatste dagen max 6 op een dag. Reden dat we volgende week stoppen is nog 4 feestjes deze week. En je moet de kat niet op het spek binden natuurlijk! Heel veel succes! We kunnen het!! (heb met mijn dochter afgesproken dat ze me iedere dag gaat aanmoedigen, vandaag zat ze al: mama, je kunt het!, voor mij werkt dat vast heel motiverend)
Goed hoor! Hier inmiddels 3 jaar gestopt overigens nog wle eens zin in hoor! Helaas haha Maar goed, probeer je inderdaad re bedenken dat je een stuk minder stinkt!!! Oohh rokende mensen meuren zo hard! En hoe smerig als je al stinkend boven je kind haalt om hem/haar uit bed te halen... Houd die dingen in gedachte! Je kan het best
Als het mij is gelukt moet jou het zeker lukken! Ik ben nu ruim een jaar gestopt en wat een bevrijding is het om niet meer verslaafd te zijn!
Ik ben wel vaker gestopt, probleem is dat ik vaak na een aantal weken/maanden iedere keer weer een terugval heb Maar ik moet echt stoppen van mezelf, vind het een nare, vieze gewoonte (ik vind het niet eens lekker), maar is echt de verslaving. Vandaar dat ik het nu met die tabletten probeer op te vangen (ooooh smerig die dingen, maar het onderdrukt wel de behoefte naar een sigaret) om eerst uit de rookgewoonte zelf te komen. De handeling van het roken dus. Want het is bij mij niet eens de nicotineverslaving op zich, maar de handeling van het roken. Als ik stop heb ik daar op zich maar even last van nl, na een paar dagen mis ik mijn sigaretten op zichzelf niet, maar de momenten dat ik mijn sigaret mis (op een feestje, na het eten samen met mijn schoonvader, tijdens de pauze kletsend met een collega, de gezelligheidssigaretten dus, DIE vind ik het moeilijkste) en ik hoop er nu goed doorheen te komen en er ook echt vanaf te blijven! De eerste had ik trouwens als doorbroken, ik zei tegen mijn collega dat ik niet meer na het werk met haar ging roken, maar direct naar huis
Ik ken het gevoel: niet meer bang zijn te weinig sigaretten te hebben in huis, niet meer elke x als je weggaat: heb ik ze bij me? De stress hierom valt compleet weg, en dat is heerlijk! Echt een bevrijding. En nu zorgen dat ik niet weer terug val!
@mamabri succes! Je kan het, dat is zeker. Wat mij echt heeft geholpen was dat ik het gewoon verafschuwde in mijn hoofd. Ik ben er echt boos op geworden op dat hele roken. Het maakt me kapot van binnen en dat wil ik niet. Ik heb een lijst gemaakt van wat ik graag wil doen in mijn leven zonder rookster te zijn en mijn voornaamste doel is toch echt mijn kinderen zien opgroeien en om het mooi af te maken, een fit omaatje zijn voor mijn kleinkinderen. Ik weet wat die rot verslaving met je kan doen, ik maak het nog steeds elke dag van dichtbij mee. Mijn moeder heeft copd en is begin 60. En ik vind het verschrikkelijk om te zien hoe slopend deze ziekte eigenlijk is. En toch is die verslaving nog steeds erg aanwezig bij haar. En valt ze vaak wel weer terug in die rot verslaving en probeert dan vervolgens weer te stoppen wat weer even lukt. Het is een cirkel waar je in zit. En ik ben boos geworden op alles wat te maken had met roken. Dat heeft mij geholpen, om voorgoed gestopt te blijven met roken. Want dat doe ik echt nooit meer
Dat is een goede tip op zich. Ik ga er eens goed over nadenken en ook een lijstje maken. Weet je wat ik alleen zo mis? (kan het niet vinden op het internet) een mooie lijst met: na 24 uur is dit weer beter, na 48 uur dat...Iets waar je je aan kan optrekken zeg maar. Ik zie met name lange termijn doelen: Na 5 jaar is de kans op een hartinfact voor 50% geminderd. Heel leuk natuurlijk, maar dat duurt nog zo lang.... Dus als iemand zo'n lijstje vindt? Of een lijst met voordelen: Je stinkt niet meer Je wordt niet hoestend wakker (deed ik toch al niet, maar goed haha) Geen stress of je genoeg sigaretten in huis hebt wie nog wat weet mag aanvullen!! (graag zelfs)
Super knap van jou dat je bent gestopt met roken! Je kind zal het nu heerlijk vinden om met jou te knuffelen Dat was mijn grootste reden dat ik stopte met roken bijna 1,5 jaar geleden... dat je zo stinkt en vooral voor je kinderen. Buiten dat wordt het ook steeds duurder. Van dat geld kun je zoveel andere leuke dingen doen! Zet m op, je kan het!
@mamabri ik heb veel gehad aan de app QuitNow! Leuke app waarbij je mijlpalen kan bereiken ook op korter termijn. Ik kan je het boek allen carr ook echt aanraden! Heeft mij ook erg geholpen. Ikzelf ben gestopt met behulp van champix.
-Geen rookrimpels wanneer je ouder wordt! -Roken is godvergeten duur (leg het bedrag dat je wekelijks uitgaf aan sigaretten een jaartje opzij, maak er een leuk spaardoel van) -Roken zorgt ervoor dat je sneller weer vitrage/gordijnen moet wassen en muren moet witten. Zelfde geldt voor ramen lappen. -Geen kans meer op brandgaten in je kleding. -Tijd die je normaal gebruikte om te roken (nog snel snel snel nog even een sigaret) kan je nu anders gebruiken. -Je conditie verbetert. -Je omgeving rookt niet meer met je mee.
Heb je in het Engels of in het Nederlands gezocht? Zulke lijstjes ben ik in het Engels weleens tegengekomen. Als je in YouTube intypt 'stop smoking' krijg je ook heel veel hits. Bijvoorbeeld deze, waar in uitgelegd wordt wat er binnen een paar dagen al veranderd in je organen/bloed:
Of zoek eens op "tijdlijn stoppen met roken" http://www.vivonline.nl/wat-gebeurt-er-als-je-stopt-met-roken/
Super goed dat jullie stoppen met roken, heel erg knap! Go for it! Misschien nog ter motivatie: mijn moeder rookt en hierdoor heb ik altijd afstand met haar gevoeld en hebben we nu geen goede band. Ze stinkt zo vreselijk en ook in mijn ouderlijk huis kom ik hierdoor niet graag. Ik heb er zelf ook veel verdriet van want ik mis gezellig contact met mijn moeder. Ik ga nooit iets leuks met haar doen. En ik zou zo graag bijv elke zomer daar logeren want ze wonen op een prachtige plek in een mooie boerderij. Maar in huis valt gewoon niet te ádemen. Ookal rookt ze niet eens zo heel veel en doet ze het vaak nog in 1 ruimte alleen of buiten. En daar komt nog bij de zorgen die ik me maak over haar gezondheid. Na elke nacht ligt haar nachtkastje bezaaid met zakdoekjes die vol teer zijn gehoest. En ze komt niet van haar verslaving af en mist misschien daardoor wel het opgroeien van haar kleinkinderen of überhaupt straks het genieten van haar pensioen als ze kunnen stoppen met de boerderij. Ik zou zeggen; dit wil je niet voor je kind dus ik hoop dat dit je extra zetje geeft om door te zetten! Heeeeel veel succes!!
Hoi dames, ik doe vrolijk met jullie mee. Aangezien ik de afgelopen tijd ziek ben en op 25-12 voor t laatst gerookt heb vanwege keelpijn. Dus ik zet nu door!! Vandaag de 11de niet roken dag en mis t nog steeds niet!
Wat goed dat je de stap gezet hebt ! Heb je toevallig de afleveringen van Radar gezien? Over de macht van de tabaksindustrie? Ik ben zelf geen roker en weet natuurlijk dat roken zeer ongezond is, maar tijdens deze afleveringen viel mijn mond keer op keer open van verbazing. Over wat ze er allemaal voor vergif in stoppen (oa restafval van sigaretten gemengd met chemicalien), hoe ze de sigaretten zo verslavend mogelijk maken, hoe ze zich richten op kinderen en dat de ideale leeftijd om te gaan roken 13 jaar is omdat dan de verslaving zo in het brein geplant is dat je er eigenlijk niet meer vanaf kunt komen, hoe de tabaksindustrie oververtegenwoordigd is in de NEN commisie en hoe ze europarlementariers in hun tang hebben. Ik ben er nu wel van overtuigd dat stoppen echt heel moeilijk is voor mensen die roken. Maar hoop toch dat het heel veel mensen gaat lukken want zoals ik het zie zijn die lui van de tabaksindustrie regelrechte criminelen die mensen doelbewust verslaafd en ziek maken voor hun eigen gewin (namelijk zakkenvullen). Als je deze afleveringen nog niet gezien hebt kunnen ze je wellicht een beetje helpen in deze strijd. Succes!!!