Ik wil graag weer een paar uur in de week gaan werken. Zit al enige tijd thuis met een burn out, maar in overleg met m'n psycholoog denken we dat ik het wel aankan om bijv. 16uur te werken. Nu heb ik gisteren een sollicitatie gestuurd voor de functie als receptioniste. Vandaag gebeld voor een algemeen gesprek, nu afwachten of ik ook echt op sollicitatie mag komen. Nu had ik nog een vaccature gevonden als receptioniste bij een hotel, alleen zoeken ze daar iemand met ervaring. Als receptioniste heb ik geen ervaring, maar ik weet dat ik door mijn werk verleden wel de kwaliteiten heb om als receptioniste aan de slag te kunnen! Zouden jullie alsnog op zo'n vaccature reageren ondanks de gevraagde ervaring?
Ik zou zeker solliciteren en ook in de brief zetten waarom je denkt dat jij de juiste persoon bent ondanks dat je geen ervaring hebt. Belangrijkste is dat je brief overtuigend overkomt... enne niet geschoten is altijd mis Succes met solliciteren!!
Ik zou het ook zeker proberen, ze willen toch weten wat je in de praktijk kunt, dus wie weet zijn ze wel blij met je ervaringen.
Ja hoor, gewoon proberen! Je weet maar nooit. Wel even een tip, als je het woord 'vacature' in je brief gaat gebruiken dan even een c weglaten en 'werkverleden' aan elkaar. Zeg ik niet om pietluttig te doen maar soms zijn typfoutjes in een brief voor sommige werkgevers al een reden om iemand niet uit te willen nodigen, en dat zou zonde zijn! Succes!
Ja, ik heb gereageerd op een vacature Tandartsassistente. Met: diploma is een vereiste, en die had ik niet. En ik werk er nu al 8 maanden haha