huurhuis kopen

Discussie in 'De lounge' gestart door pauly, 17 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo,

wij hebben de mogelijkheid om ons huurhuis te kopen van het woningbedrijf. Zijn er meer mensen die dit hebben gedaan en waar moeten we op letten?

Aanstaande vrijdag hebben wij een gesprek met het woningbedrijf en daarna kan er een taxateur langs komen.

Ik hoop op do's en dont's en tips.

Alvast bedankt.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou bepaald onderhoud van te voren afgerond willen hebben.
    Dus als bijvoorbeeld er normaal gesproken dit jaar nog geschilderd wordt, dan zou ik dat ook nog gedaan gehad willen hebben.

Meestal is de vraagprijs lager, dan wanneer je een dergelijk huis in de vrije markt koopt.
    Heb je zelf bepaalde verbeteringen gedaan, dus tegen eigen kosten, dan vind dat ik daar rekening mee moet worden gehouden.

3. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ja, inderdaad..ik zal in ieder geval het daar over hebben (onderhoud wat nog gepland staat)

4. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Wij hebben ook een oud huurhuis gekocht.Wel 14 jaar geleden dan.
    Huurhuizen zijn vaak standaard,waar je zelf het een en ander nog aan moet doen maar daar is meestal de prijs ook naar.
    Wij hebben zelf ook een makelaar meegenomen om eens door het huis te lopen en om te kijken of het gevraagde bedrag het ook wle waard is.Ze vragen er wel wat voor maar in ons geval zag de makelaar een kleine lekkage,ze hebben wat van de prijs afgedaan zodat we dit zelf konden verhelpen.
    Veel succes ermee

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    een taxateur houdt ook wel rekening met achterstallig onderhoud hoor.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    En is het niet zo dat evt. betaalde huur over de afgelopen jaren afgetrokken kan worden van de koopprijs? ik dacht dat ik daar wel eens van gehoord heb.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een huis van de woningstichting gekocht, wat bij ons opviel is dat je nog voor het kadasterregister moet betalen ( ca 700 euro ) omdat het rijtje huurhuizen 1 kadaster was ( Van de woningbouw ) en je er dus 1 kadastertje tussen moet laten maken op je eigen naam. De metingen en registratie etc moet je zelf betalen.

Verder een onafhankelijke taxatie?

8. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    bedankt alvast voor de tips...heb ik al veel aan
    Dat van het kadasterregister wist ik ook nog niet.

Ik ga inderdaad zelf op zoek naar een taxateur

9. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Bij ons is er een bouwkundig rapport opgesteld. De prijs voor onze tussenwoning, met 3 slaapkamers, waarvan 2 ruim en een vaste trap naar zolder....147.500 kk. Wel daar een bouwhypotheek (?) opgenomen van 25.000.

10. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    @ Anne82 weet je nog wat je ongeveer daarvoor hebt betaald?

11. Wij hebben ook een huurhuis gekocht..
    de makelaar had alles netjes geregeld.. er waren wel wat voorwaarden.. geen spraak op verborgen gebreken.. dus alles wat we zagen was bij de laatste check.. als we dan wat zagen moesten we dit melden dan werd eht opgeknapt.

in het begin mochten deze woningen ook niet geverft worden..
    ja wel in de kleur die ze waren, groen dus... maar al deden we het pimpelpaars met een goud randje haha!

je bent wel de eerste koper.. ook wel leuk toch!

12. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    @xenas81...had je zelf een aankoopmakelaar geregeld?

13. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    hoi!

wij hebben daar niks voor betaald....Ik weet eigenlijk niet hoe het geregeld was. We hebben daar gezegd dat we het huis wel graag wilde kopen. Toen is er een makelaar/taxateur langs gekomen en die had iemand geregeld voor een bouwkundig rapport.

Deel Deze Pagina