hallo ik heb een vraag. Eerst even het verhaal in het kort: Mijn werkgever heeft een aantal weken terug het faillissement aangevraagd. Nu is vorige week de uitslag binnen gekomen dat er een doorstart komt met dezelfde werkgever en nieuwe bv's vanaf 1 september. Ik val op dit moment onder het Uwv met een opzegtermijn van 6 weken tot 4 september. Het uwv betaalt op dit moment mijn loon. Mijn werkgever kwam van de week bij mij dat hij mij niet mee kan nemen omdat ik een fulltime baan heb. Nu kwam ik zelf met het voorstel om parttime te gaan werken omdat ik volgend jaar na het zwangerschapsverlof toch parttime (3 dagen) wilde gaan werken. Gelukkig kan dit wel hoorde ik net en ook als vaste aanstelling. Maar een collega attendeerde mij erop om wel voor de andere 2 dagen WW aan te vragen omdat ik daar recht op zou hebben. Klopt dit? Ik werkte 13 jaar voor het bedrijf.
Beste newdawn, het klopt wat je collega heeft aangegeven, als je een nieuw contract krijgt voor minder uren, kun je WW aanvragen. Maar, om in aanmerking te komen voor WW, moet je wel beschikbaar zijn voor werk. Je moet daar ook actief naar solliciteren. Ben je niet beschikbaar voor werk, dan krijg je ook geen WW. WW vraag je aan op www.werk.nl. Daar moet je je ook inschrijven als werkzoekende. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team