zwanger..? ik begin juist met een ibo opleiding..voor belgie

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Anais, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi
    ik denk dat ik zwanger ben ,dat zal ik op het einde van deze week weten MAAR ik ga dus een ibo opleiding beginnen
    een IBO opleiding is voor belgie bij de VDAB een soort van opleiding dat je kan doen.wanneer je ergens wilt gaan werken kan het zijn dat je werknemer je voorstelt om eerst een ibo opl. te doen,dit houdt in dat je bij hun komt werken,je betaalt krijgt(iets minder dan je normale loon) en ze je daar op de werkvloer opleiden,omdat je te weinig kennis van het va zelf hebt.
    dit duurt tussen de drie en zes maanden,na die maanden moeten ze je een vast contract geven die evenlang duurt zoals de duur van je opleiding geweest was

nu is dit heel fijn en wel maar als ik dus zwanger ben kan ik dit ook maar ik ben zeker dat ze me na de zwangerschap ontslaan want financieel is dit voor hun veel geweest voor weinig te werken.

is er iets waar ik op kan rekenen daarna?uitkering,dop steun....?
    ik ben nu twee maanden gestopt met school en heb dus werk(ibo opl.)maar ik weet dat als je voltijdse loon wilt bij dop je eerst een jaar vast moet werken(voltijds)dus hier kom ik waarschijnlijk NIET aan :cry:
    waar heb ik dan als werkloze moeder recht op?

want zonder geld gaat het niet echt fantastisch
    dus al wat wij belgische werkloze moeders recht op hebben

groetjes amy

Deel Deze Pagina