Werken als uitzendkracht en zwanger zijn?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mamajennifer, 9 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Ik werk nu 2 maanden bij een heel leuk bedrijf als telefoniste/receptioniste. Ik werk via een uitzendbureau.
    Nu ben ik een week geleden erachter gekomen dat ik ongepland zwanger ben geworden. Ik weet nog niet precies hoever ik ben. Hooguit 11 weken en 4 dagen. Zegt de ticker.....
    Zodra ik 3 maanden zwanger ben wil ik het me baas gaan vertellen dat ik zwanger ben. Of moet ik nog langer wachten met het te vertellen aan me baas? Ik ben zo bang dat ik dan op straat sta?

Ik ben echt radeloos.....

2. Zinaatje

Zinaatje Lid

8 feb 2008
    84
    0
    0
    Hoi Daydreamer,

Ik werk ook via het uitzendbureau, (2 maandjes) en ik heb het 2 weken geleden gezegd, bij 17 weken.
    Er is positief gereageerd door mijn leidinggevende, maar volgens mij beseft ze niet dat ik over 11 wkn niet mer ben, eerst vakantie dan zw verlof.
    Net in de tijd waar ze de uitzendkrachten het meest nodig hebben ivm een conversie.
    Ben oververmoeid en het liefst lig ik in bed.
    Maar probeer het zolang mogelijk vol te houden.
    Weet ook niet wat de toekomst gaat brengen.
    We zien het wel.

Gr. Zinaatje

3. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Ik hoop ook dat ze op mijn werk positief reageren...

4. Selv

Selv Lid

19 jan 2008
    63
    0
    0
    Ik ben ook uitzendkracht (werk er nu 1 week) en 10 weken zwanger, heb het nog niet verteld maar mochten ze er negatief op reageren dan wil ik daar niet eens werken! Voor het ene bedrijf dat jou niet meer wil, staan er 10 anderen te wachten! Er is zat werk en ik maak me daarom ook niet te druk....

5. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Daar heb je zeker ook wel gelijk in.. Maar wie wilt mij nou aannemen als ik zwanger ben?

6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.815
    4.057
    113
    Nou ik ben momenteel aan het solliciteren en bedrijven genoeg die nog steeds geintresseerd zijn als ze weten dat ik zwanger ben. En ik ben 5 maanden zwanger, dus zit redelijk dicht bij mijn verlofperiode.

7. katie25

katie25 Actief lid

20 jul 2007
    101
    0
    0
    Ik werk ook via een uitzendbureau bij een bedrijf, ik heb mijn zwangerschapsverlof uitbetaald gekregen via het uwv, daar heb je recht op want je bent tijdelijk "niet in staat" om te werken. Ik mag na mijn verlof gewoon weer terug komen. Bekijk deze link maar eens misschien heb je er wat aan.

http://www.uwv.nl/particulieren/ziek-of ... index.aspx

Deel Deze Pagina