Dikkie Dik strijdt ook tegen huidkanker!

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Athina, Apr 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dikkie Dik en de smeerpoes

Dikkie Dik strijdt ook tegen huidkanker!

In het kader van de Landelijke Campagne ter voorkoming van Huidkanker, brengt Stichting Melanoom in april een speciaal boekje uit van Dikkie Dik: Dikkie Dik en de smeerpoes. Met dit boekje over de bekende rode kater wil de stichting ouders met jonge kinderen bewust maken van het belang van zonbescherming om huidkanker te voorkomen.

Zoals ieder jaar speelt de zon in de komende maanden een steeds prominentere rol in Nederland. Omdat er een direct verband bestaat tussen het oplopen van schade van het DNA in de huidcellen op jonge leeftijd en het ontwikkelen van huidkanker op latere leeftijd, brengt Stichting Melanoom in samenwerking met Gottmer Uitgeverij een door Jet Boeke geschreven Dikkie Dikboekje uit, dat zich speciaal richt op zonbescherming bij jonge kinderen ter preventie van huidkanker.

----------------------------------------------------------------

een goede ontwikkeling deze website :) . Er zijn natuurlijk al wel veel waarschuwingen en reclames etc, maar ik denk dat het heel belangrijk is om juist op jonge leeftijd al te beginnen hiermee.
    M'n schoonzusje van 24 heeft helaas nog steeds de instelling "ik moet altijd eerst een keer verbranden, en daarna word ik altijd gewoon goed bruin" --> oftewel: Niet, of met een te lage factor smeren. Ze is verder best slim, maar wat dit betreft...

Onze dochter vind insmeren gelukkig heel leuk hihi, die smeert het liefst de hele dag :D (wangetjes, nek, "haatjes?" --> neeeeeh die hoeven niet :p !)

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Wat grappig zeg, een boekje over insmeren. Mijn vader heeft ook een melanoom gehad waar hij (voorlopig) van genezen is. En die heeft ook in heel zijn leven oningesmeerd in de zon gelegen. Dus ik weet hoe ik het anders kan doen en dus ook bij mijn toekomstige kinderen.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,800
    113
    Heel goed en heel leuk.

Ik smeer ook erg graag. :D

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

goed zeg! en smeren ruikt vaak nog heel lekker ook!

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dikke Dik = cool! ( Moet altijd om die verhaaltjes lachen )

Hier ook een smeerder. Mijn man roept altijd dat ik een meisje van Nathan maak :p We moeten altijd even 'oliën' , vindt hij heerlijk :D

Share This Page