Hallo, Mijn werkgever en ik zijn het eens geworden over ontslag. Nu is mijn vraag: Als alles goed op papier wordt vastgelegd met een beindigingsovereenkomst kan ik dan daarna mijn ww die ik nog tegoed had van mijn vorige werkgever laten hervatten? Mvg, Anoniemm.
Beste Anoniemm, Na je laatste werkdag heb je uiterlijk 2 dagen de tijd om je WW-uitkering aan te vragen. Je mag de aanvraag ook eerder indienen als duidelijk is per wanneer je dienstverband eindigt. Dit kan vanaf 1 maand voor je laatste werkdag. Schrijf jezelf allereerst in bij het WERKbedrijf als je bent uitgeschreven als werkzoekende. Vervolgens vraag je de uitkering weer aan op Werk.nl UWV beoordeelt vervolgens of je weer in aanmerking komt voor de WW-uitkering. Binnen 4 weken na je eerste werkloosheidsdag ontvang je een beslissing. Actuele informatie over het aanvragen van een WW-uitkering nadat je weer bent gaan werken vind je hier. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare
Bedankt voor je antwoordt. Maar mijn ww was destijds al toegekend en jij zegt dat het UWV dan nog een keer gaat bekijken als je er wel voor in aanmerking komt?? Is dit niet alleen als het nog niet is toegekend want lijkt me een beetje onlogisch dat ze er nog een keer naar gaan kijken... Mvg, Anoniemm
Beste Anoniemm, Er zal worden gekeken naar je beëindigingovereenkomst en naar de reden van ontslag. Daarnaast bekijkt UWV of er een nieuw recht is opgebouwd wanneer je meer dan 26 weken gewerkt hebt. Is dit niet het geval en je ontslag is niet verwijtbaar? Dan kan je WW recht herleven die al was vastgesteld. Actuele informatie over het aanvragen van een WW-uitkering nadat je weer bent gaan werken vind je hier. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare