Voor t derde jaar op rij dezelfde discussie. De planten in de border schieten uit masr worden meteen kaalgevreten of kapot gegraven. Onze border is kniehoog en wij hebben dus konijnen. Konijnen mogen regelmatig los in de tuin lopen maar we willen ze toch echt uit de border houden. Dit is het enige stukje tuin dat aangeplant is.. Hoe zouden jullie dit oplossen? Had zelf gedacht aan een afzetting te maken maar hoe? Dit is onze border nu met zoals je ziet ern flinke tunnel. Binnenhouden vd konijnen vinden wij geen optie. Ze moeten regelmatig kunnen rennen.
Succes, ik heb het al opgegeven🙈 Onze twee konijnen zitten snachts in hun villa, maar verder lopen ze altijd los. Ik heb de hele tuin betegeld en alleen bloembakken op hoogte opgehangen. Saai misschien, maar konijnen houd je echt niet tegen. En ach. Des te minder onderhoud voor mij & meer speelruimte voor dochterlief.
Haha niet t antwoord wat ik hoopte maar iig eerlijk. En fijn dat de konijnen bij jullie ook buiten mogen. Ze vinden het heerlijk
Ik sluit me aan bij beejb. En anders kun je van die panelen kopen en daar een stuk mee afzetten. Maar dat is vast niet wat je bedoelt
Ik heb die konijnenren gekocht bij de action. Dat zijn 8 panelen van 61x61cm die aan elkaar zetten. Daar kun je ereenof 2 van neerzetten voor je border.
Ik zou zelf denk ik gaan voor konijnresistente planten? Denk bijv aan sierboompjes en siergras dat te ruw is om te eten, etc. Wellicht bij de aanplant de konijnen toch een tijdje binnenhouden, zodat de planten goed kunnen settelen. Bij tuincentra weten ze vast wel welke planten daarvoor geschikt zijn.
Hebben zelf ook een ren neergezet bij gebieden waar ze niet mogen komen. Maar eentje kan via een muurtje alsnog overal overheen (springt tegen de zijkant van de muur, hop, zo over de ren). Een deel gaas in het gras ingegraven omdat de konijnen anders steeds bij de buren te vinden zijn, haha. Maar wat vinden ze het heerlijk he, buiten zijn. 's nachts gaan ze hier wel naar binnen trouwens, net als dat de andere diertjes binnen moeten zijn als wij naar bed gaan. Voelt fijner.
Ik volg graag even. Hier zijn de violen die gister gepoot zijn ook al weer kaal. En ja die zitten in bloembakken op hoogte... Hebben ook al eens gaas rondom de bakken gezet maar het lukt ze toch erover te komen. We hebben grote konijnen zal vast niet gunstig zijn maar zo leuk! We accepteren het maar, zou het niet kunnen om konijnen daardoor niet meer buiten te laten lopen. Maar mocht ik hier DE tip zien...
Wij hebben ook jaren konijnen gehad, koppeltje die overdag altijd los liepen. M'n planten aten ze op, daag aardbeienplantjes😂 Hebben t stuk afgezet waar ze niet mochten komen.. maar dat hielp net zelfs daar sprongen ze op de een of andere manier overheen. Ben benieuwd wat voor tips anderen nog hebben, zou in de toekomst graag weer een koppeltje willen.
Hmm meerderen met hetzelfde probleem dus.. Vanmiddag eens naar het tuincentrum. Benieuwd wat ze daar zeggen
Een konijnenhok over je planten? Dus niet alleen zijkanten maar ook een dak van gaas of zo zodat ze er niet in kunnen springen.
Toen mijn konijnen nog los liepen had ik ook geen planten meer en was de border 1 groot holenstelsel. Uiteindelijk een grote ren voor ze gemaakt waar ze altijd los konden lopen en meer dan genoeg ruimte hadden. Zo werden mijn planten met rust gelaten en hadden de konijnen 24 uur per dag de ruimte Inmiddels helemaal geen cavia's en konijnen meer buiten, maar nu vreten mn katten alles op
Toch nog maar eens goed over nadenken voordat ik onze slopertjes los ga laten, geloof ik. Ik ben hier vooral bang dat ze de trampoline te grazen nemen...al denk ik dat ze ook de rest van de tuin gaan slopen... Gelukkig hebben ze wel een flink hok, wat we in het voorjaar/zomer/najaar vaak nog uitschuiven, zodat ze beneden aardig wat ruimte hebben. Denk dat ik maar een ren ga kopen ipv ze helemaal los te laten.